Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ideligen badbollar då Time Machine jobbar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(försökte söka på detta, men hittade ingen träff)

Har på senaste tiden stött på badbollar titt som tätt, som kommer upp då Time Machine gör sin säkerhetskopiering. Då de kommer upp kan man inte göra något, sen efter en stund fortsätter allt som vanligt. Jag har provat att utesluta Time Machine från Finder, samt raderat partionen och "börjat om", men det har inte hjälpt.

Sitter på SL och kopierar på en av två partitioner på en WD extern disk.

Tacksam för svar!

Villken dator? Snålt med minne? Kört testet på hårddiskarna så det inte är något problem där?

Sitter på en sen 2009 13" MBP, med 4 gb minne. Badbollarna kommer även fast typ bara finder är igång, så jag vet inte om det kan vara minnesrelaterat? Sen körde jag skivverktyg som tyckte enheten verkade vara ok.

Ursprungligen av Strikethrough:

Sitter på en sen 2009 13" MBP, med 4 gb minne. Badbollarna kommer även fast typ bara finder är igång, så jag vet inte om det kan vara minnesrelaterat? Sen körde jag skivverktyg som tyckte enheten verkade vara ok.

Varför är det inte minnesrelaterat? Jag tycker detta låter som ett klockrent RAM-fel.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Varför är det inte minnesrelaterat? Jag tycker detta låter som ett klockrent RAM-fel.

Aha! På vilket sätt, vet du hur det kan avhjälpas? Min tanke var att det inte var seghet orsakad av för lite ram-minne och t.ex för många öppna program.

Ursprungligen av Strikethrough:

Aha! På vilket sätt, vet du hur det kan avhjälpas? Min tanke var att det inte var seghet orsakad av för lite ram-minne och t.ex för många öppna program.

Fel på minnet och/eller för lite minne. 4 GB är idag snålt. Peta in 8 GB. Minne är billigt.

Hm, tja, i jämförelse med andra delar är det ju billigt! Men jag tror aldrig jag "peakar" i minnesanvändande (har istat menus), är det inte då det brukar bli segt? Är intresserad av att veta hur det hänger ihop om ni vet :)!

Körde Apple Hardware Test (start med D och skivan) och den sa "No Problems Found". Kan det vara någon ledtråd?

1
Bevaka tråden