Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nedgraderar jag från Lion till Snow Leopard?

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av bjonil60:

...håller in c-tangenten under hela uppstarts tiden - efter det så är man klar för att installera leopard - precis som man gjort innan. C-tangentens funktion i processen är att rensa bort precis allt på hårddisken - och tvingar datorn att starta upp med skivans hjälp.

...c-tangentens funktion rensar ren hårddisken totalt, och tvingar datorn att starta upp med hjälp av skivan...

...håller c - tangennten nertryckt under uppstartstiden - då försvinner spärren som hindrar dig att ominstallera från den!

Att hålla nere C-tangenten under uppstart är ingenting annat än en instruktion till datorn att den ska boota från CD/DVD.

Den rensar inget, och den tar inte bort någon spärr.

Senast redigerat 2012-08-31 11:16

Har du skiva för snow leopard, så startar du om datorn med den skivan i samtidigt som du håller c - tangennten nertryckt under uppstartstiden - då försvinner spärren som hindrar dig att ominstallera från den!

Som jag skrev någon annanstans till dig här på forumet, bjonil60, C-tangenten nedtryckt vid boot rensar INTE hårddisken, den gör bara att datorn bootar från CD, DVD eller USB.

Det är minst sagt märkligt att halva internet svurit över att det ska vara så svårt att nedgradera från Lion till Snow Leopard och så seglar en kille in på en räkmacka och serverar en busenkel lösning, blandat med lite desinformation.

Det är busenkelt att installera äldre. Bara att boota från skiva och formatera disk.

Ursprungligen av illerG:

Det är busenkelt att installera äldre. Bara att boota från skiva och formatera disk.

Boota från USB har inte fungerat, tro mig att jag provat det.....

Ursprungligen av Goflorp:

Boota från USB har inte fungerat, tro mig att jag provat det.....

Optisk via USB eller USB-minne/HDD??

Ursprungligen av illerG:

Optisk via USB eller USB-minne/HDD??

USB-pinne med korrekt avbild av OSX på.
Orka bränna en DVD när imagen måste läggas på en dual-sided 9GB skiva....

Ursprungligen av Goflorp:

USB-pinne med korrekt avbild av OSX på.
Orka bränna en DVD när imagen måste läggas på en dual-sided 9GB skiva....

Fungerar klockrent för mig. Så länge man har en mac med stöd för 10.6.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Fungerar klockrent för mig. Så länge man har en mac med stöd för 10.6.

Måste vara där ngnstans som jag blev förbannad nära härdsmälta, gav upp och surade i tre dagar.

Bevaka tråden