Hej!
Jag delar kontor med några andra småföretagare och vi har nu satt upp ett wifi-nätverk som alla kommer åt. Vi har en Dovado-router (4GR) som delar ut uppkoppling från Telia 4G-modem. Den är placerad i fönstret mot gatan för bästa täckning på modemet. Längre in i lokalen står en Dlink repeater som förstärker signalen i andra änden av lokalen samt har nätverksskrivaren ansluten.
Detta funkar fint för att surfa och skriva ut för alla oavsett var i lokalerna man befinner sig.
På mitt rum har jag en Time Capsule som jag vill ha ansluten till nätverket, men då vi vill ha övrig utrustning i gemensamma lokaler (så att vem som helst kan starta om routern om den hänger sig) så vill jag ansluta TC:n trådlöst till nätverket.
Jag har provat att ställa in TC:n med "Utöka nätverket" men får bara resultatet att den blinkar gult och "försvinner" från Airport-verktyget.
Går det att ha den konfigurationen som jag vill ha eller måste jag ansluta TC:n med kabel till routern för att komma åt den på samma nätverk som Internet ligger på?
Alla förslag är välkomna då jag tycker mig ha sökt utan att riktigt ha hittat samma problem.
/Marcus.