Ursäkta en sur ton men nu är jag irriterad.
Har en 4S med Internetdelning aktiverat, med ett lösenord, Har en MBP som jag ansluter till denna internetdelning trådlöst. Men varför i helvete ska det inte gå att bara dubbelklicka på det utedlade WiFi-nätverket från 4S i listan över nätverk och det ansluts, ja det ska väl egentligen ansluta automatiskt?
Som det är nu, om jag inte varit ansluten på ett tag, så kan jag för det första inte se 4S-nätverket i listan på MBP. Jag måste låsa upp 4S öppna Inställningar och gå in på Internetdelning och slå av/på det igen, då först dyker nätverket upp i MBP. Men ofta så räcker inte ens det för när jag dubbelklickar och vill ansluta så händer inget, ingen ”handskakning” kan ses i nätverksikonen och efter några sekunder kommer ett felmeddelande om att det inte kunde ansluta för det nådde en maxtidsgräns. Jag får då slå av/på WiFi på MBP och göra om det hela.
Så här ska det väl ändå inte behöva vara?
Jag kan ju direkt se andras utdelade hotspots i min MBP, så varför i alla gröna galtar kan inte den se min 4S hotspot direkt fast det är aktiverat i 4S, och ansluta, utan att jag behöver krångla i flera minuter vareviga gång jag vill använda min egen hotspot???
Jag har senaste iOS, och OS X, samt har startat om båda ett antal gånger, återställt både det ena och andra men ta mig fan i gröten att det hjälper...
Gör jag fel? Är det fel? Vad är fel? Hur få ordning på detta elände?