Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gul trakant ....

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-26 11:00

...visar sig på program symbolenerna i dock vid start..
detta uppstod efter jag avinstallerat Dave3.1

nån me samma ?

verkar funka för övrigt.

• Medlem
  • 2002-09-26 11:11

Symbolen ligger där när programmet inte svarar. Det kan betyda att det har hängt sig, eller inte svarar tillfälligt.

• Oregistrerad
  • 2002-09-26 11:13

men det svarar.......
det är samma me alla ?
märkligt

• Medlem
  • 2002-09-26 12:39

detta råkade jag utför när jag installerade minimize in place hacket. nu utan det är det dock inga problem.

• Medlem
  • 2002-09-26 12:56

Den kommer med "minimize in place" dockan

[ 26 September 2002, 12:57: Meddelandet ändrat av: nixon ]

• Oregistrerad
  • 2002-09-26 12:58

visst majk var det den.
man tackar.

men de e ju f..n att man inte kan hålla fingrarna ifrån kakburken.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 17:54

Jag använder "minimize in place"-docken, men jag har inte haft några sådana problem.

• Medlem
  • 2002-09-26 18:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Netzach:
Jag använder "minimize in place"-docken, men jag har inte haft några sådana problem.

Det är inget problem, det är en "feature"

Det är en gul varningstriangel med ett utropstecken i som dyker upp i ikonen om programmet inte svarar typ badbollen, men för program istället för systemet...

Vet inte varför Apple plockade bort den, men förmodligen för att den förvirrar istället för att förtydliga...

jag tycker den är cool

Jag fattade på 0.5 röda att det var en feature och vad det handlade om. En mycket bra feature dessutom..

• Medlem
  • 2002-09-26 19:34

tycker inte att det är särskilt bra eftersom att dessa trianglar kommer upp när man startar ett program samtidigt som man byter till ett annat. tycker det är otroligt jobbigt. förstår varför apple tog bort det - men inte varför dom tog bort MIP.

/majk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 11:28

Det är inte en bug, det är en feature. Och vilken feature sen! Triangeln dyker upp i alla lägen när programmet skulle visa RFSL-snurran (regnbågshjulet) för att det är upptaget med något. Typ 35 ggr. lättare (enligt mina mätningar) att se om något program har hängt sig!

Det här är en riktig proffsfunktion - inte nödvändig, men underlättar om man vet vad man håller på med! Installera Minimize in place du också istället för att hatta runt med fyrknappsmöss och Microsofttangentbord!

Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Triangeln dyker upp i alla lägen när programmet skulle visa RFSL-snurran (regnbågshjulet) för att det är upptaget med något.

Ha ha! fattas bara att dom gjort triangeln råsa!:D

1
Bevaka tråden