Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 +46 appen och comviq?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2012-09-02 11:30

Har för mig att Comviq ägs av Tele2. Har någon med Comviq lust att installera Tele2 +46 och se om den fungerar? Jag funderar på att byta till deras fastprisabb för 245 men inte om appen slutar fungera för den är mycket smidig att ha utomlands.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-02 11:36

Den appen var kul, har jag aldrig hört talas om tidigare.

• Medlem
  • Uppland
  • 2012-09-02 12:01

Det är lätt att fnysa åt den och tänka att det finns ju viber och skype, MEN den kan ringa till vanliga telefoner och ditt mobilnummer visas som vanligt. Jag kan sitta med wifi på flygplatsen i malaga och ringa mina föräldrars hemtelefon precis som vanligt och med mitt fastprisabb så blir kostnaden för det noll. Fler borde ta efter denna modell.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-02 19:42
Ursprungligen av flygarn:

Jag kan sitta med wifi på flygplatsen i malaga och ringa mina föräldrars hemtelefon precis som vanligt och med mitt fastprisabb så blir kostnaden för det noll.

Trevligt att Malaga Airport (AGP) har gratis wifi som fungerar! Brukar vara blockerat för VPN och IP-telefoni på gratis slö-wifi, och premium brukar kosta en god slant.
Eller har du (med tanke på ditt alias) tillgång till någon VIP-Lounge?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-02 12:34

Japp, jag mailade Telia om den

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-02 16:35

Tror faktiskt att det är begränsat till Tele2-abonnemang och fungerar således inte med Comviq-abonnemanget. Du kopplar nämligen ihop appen med ett nummer och där tror jag den säger ifrån om det inte är ett Tele2-abonnemang.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-02 19:20

Hm, hur kan jag ha missat denna app.

Den fungerade dock inte så bra för mig även om jag har Tele2.

Om man läser recensioner om den så verkar det väl inte sådär stabilt. Jag har provat många appar där man kan ringa till varandra gratis, men samtalen bryts ofta och man hör inte alltid varandra.

Jag påstår inte att Tele2 gör något fel med appen, men jag har aldrig upplevt IP-samtal som något banbrytande.

Men samtidigt, om Apple lyckas lösa FaceTime på ett bra sätt, varför kan dom inte lösa det med endast röst i framtiden?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-02 20:16
Ursprungligen av Patrik D:

Men samtidigt, om Apple lyckas lösa FaceTime på ett bra sätt, varför kan dom inte lösa det med endast röst i framtiden?

Blir nog inte så många operatörer som vill sälja iPhone då.

Ursprungligen av CEk:

Blir nog inte så många operatörer som vill sälja iPhone då.

Om två år så kommer alla abonnemang endast att bestå av datatrafik. Dagens abonnemang är så förlegade, operatörerna försöker, men dom kommer bara förlora.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-02 20:52

Om två år så kommer alla abonnemang endast att bestå av datatrafik. Dagens abonnemang är så förlegade, operatörerna försöker, men dom kommer bara förlora.

Man kan ju hoppas. USA ligger väl ute med den varianten hos några operatörer om jag inte missminner mig.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-02 21:35

Om man läser recensioner om den så verkar det väl inte sådär stabilt. Jag har provat många appar där man kan ringa till varandra gratis, men samtalen bryts ofta och man hör inte alltid varandra.

Jag påstår inte att Tele2 gör något fel med appen, men jag har aldrig upplevt IP-samtal som något banbrytande.

Det banbrytande är väl att man kan ringa till vanliga nummer?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-02 23:06
Ursprungligen av zappee:

Det banbrytande är väl att man kan ringa till vanliga nummer?

...och folk kan ringa till dig som vanligt på ditt telefonnummer.

Så det är som Skype, fast skillnaden är att du kan ringa och ta emot samtal med ditt mobiltelefonnummer?

Om man läser recensionerna för appen så verkar det vara som vilken annan VOIP som helst, samtal bryts, dålig kvalité, den ena person hör inte den andra. Det är väl inte speciellt banbrytande?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-03 09:14

Man kan bli uppringd på sitt vanliga mobilnummer, det är väl den kopplingen som gör det.
Jag tror inte så värst många Skypeanvändare har ett telefonnummer kopplat till sin Skype, så de kan bli uppringda från en vanlig telefon.

Ursprungligen av kenjon:

Man kan bli uppringd på sitt vanliga mobilnummer, det är väl den kopplingen som gör det.
Jag tror inte så värst många Skypeanvändare har ett telefonnummer kopplat till sin Skype, så de kan bli uppringda från en vanlig telefon.

Det kräver någon form av betald tilläggstjänst. Jag har Skype Unlimited Europe för 54:- per månad. Där vidarebefordras alla inkommande samtal till min mobil om jag inte är på Skype, och jag kan ringa från Skype till alla fasta nummer i Europa utan kostnad utöver min flat rate.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-03 13:04

Jo, jag har också ett nummer kopplat till Skype, men jag tror det är få som har det jämfört med antalet Skypeanvändare. Och då blir det ett annat nummer, inte mitt vanliga mobilnummer.
Tillägget för +46 är en engångskostnad (efter kampanjstarten), på 30-40 kr har jag för mej. Betydligt billigare än Skypes pris.

1
Bevaka tråden