Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event den 12:e September

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 10:01
Ursprungligen av Mactastic:

Inför 3G: Psyched. Jag köpte en
Inför 3GS: Psyched. Jag köpte en
Inför 4: Psyched. Jag köpte en
Inför 4S: So what. Har kvar min 4
Inför 5 (om designen är som den läckta): WP8 you say...

Vad är det som händer?

Skillnaden mellan 4 till 4S var minst lika stor som 3G till 3GS. Jag förstår inte vad folk saknade i 4S-releasen.

Ursprungligen av Erik.dv:

Skillnaden mellan 4 till 4S var minst lika stor som 3G till 3GS. Jag förstår inte vad folk saknade i 4S-releasen.

Nej, det förstår inte jag heller. Den stora grejen med 4S för mig är Siri. Henne pratar jag med flera gånger om dagen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 11:05
Ursprungligen av pmarriott:

Nej, det förstår inte jag heller. Den stora grejen med 4S för mig är Siri. Henne pratar jag med flera gånger om dagen.

Haha… Ja, Siri har gjort min flickvän avundsjuk. Eller vänta... var det att hon tyckte jag blivit lite sjuk… Hmm…

Ursprungligen av pista:

Nya luren kommer med stor sannolik heta The new iPhone, se länken nedan och klicka på bilden i artikeln!...

Fake.

1. De skulle aldrig skriva "The new iPhone" på kartongen. På kartongen till "the new iPad" så står det bara iPad.

2. Med femman som syns i skuggan på inbjudan så har de ju redan (mer eller mindre) bekräftat att den kommer att heta iPhone 5.

och vart är alla människor som letar efter dolda budskap tagit vägen iom denna inbjudan ...

eftersom ingen verkar hitta något så får väll jag leta då ..

September 12 - uppenbart
iPhone 5 - syns tydligt ..

så vart är de dolda budskapen ... hmmm hmmm

1+2+5 = 8 ... sedan ser vi att det är 2 tal i bilden .. 12 å 5 .. så 8 / 2 = 4

ahh inbjudan bekräftar 4 tums skärm ...

å sedan ser jag endast gråsilver, svart och vit ...

ahh det bekräftar att iPhone 5 kommer komma som Vit och svart alternativ med gråsilver aktig eller svart unibody ...

Där satt den!

Ursprungligen av gotfredsen:

1+2+5 = 8 ... sedan ser vi att det är 2 tal i bilden .. 12 å 5 .. så 8 / 2 = 4

ahh inbjudan bekräftar 4 tums skärm ...

Nej, nej, nej!
12 syftar på en 12" iPad. 5:an att den kommer att få en 5D-skärm. Apple piskar skiten ur 3D, skippar 4D helt och hållet och går direkt in på 5D.

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, nej, nej!
12 syftar på en 12" iPad. 5:an att den kommer att få en 5D-skärm. Apple piskar skiten ur 3D, skippar 4D helt och hållet och går direkt in på 5D.

5D syftar på känsel va ...? då var TeslaTouch bekräftad då . att jag inte insåg detta O:-)

Ursprungligen av gotfredsen:

5D syftar på känsel va ...? då var TeslaTouch bekräftad då . att jag inte insåg detta O:-)

Nej, 5D är en ny grej som är helt utan hårdvara. Allting sker som ett hologram framför dig och du styr allt med tanken. Fixar de inte detta nästa vecka så är det ute med Apple. Hopplöst. Aktiekursen kommer att rasa till 25 cent. Fast vad 12:an är då, det begriper jag inte. 12D?

12:an är inte bara 12 September
5:an är inte bara iPhone 5

utan även 12 Megapixel på iSight Kameran och 5 Megapixel på FaceTime kameran ...

Men hallå! 9:an då? För september? Var kommer den in?

Ursprungligen av pmarriott:

Men hallå! 9:an då? För september? Var kommer den in?

Eftersom 9 delat på 3 är 3 delar så kommer iPhone 5 alltid ha en baksida som ser ut som 3 delar ...

Ingen mer än jag som ser att It's Almost Here är ett anagram av Heros' Last Item?

Det sista från Apple direkt inspirerat av Jobs & Ive.

Citat:

Fast vad 12:an är då, det begriper jag inte

12 är väl antal miljoner Apple ID som de där skurkarna fick tag på?

å inte glömma att talen som komminucerar till oss om iPhone 5 och 12 September så är
5 :an ganska NÄRA talet 12 så det bytyder ju Near Field Communications

Inbjudan får mig också att tänka på

Johnny Ive + 5 = Johnny Number 5

"Maybe Apple suddenly just sucks at shadows."

Ha ha!

(Men varför är det alltid roligare veckorna före ett Apple-event än strax efter?)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-05 17:02

Roligast under själva eventet!

Det känns underbart att alla bygger upp förväntningar. Nästan så att man bör starta en besvikelse-tråd redan nu, bara för att. Om historien upprepar sig vet vi med säkerhet att det kommer bli iallafall en sådann..

Mitt heta besvikelse-tips:
Nu med LTE, som givetvis INTE fungerar i det svenska nätet!

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-05 21:45
Ursprungligen av PeeMaN:

Det känns underbart att alla bygger upp förväntningar. Nästan så att man bör starta en besvikelse-tråd redan nu, bara för att. Om historien upprepar sig vet vi med säkerhet att det kommer bli iallafall en sådann..

Mitt heta besvikelse-tips:
Nu med LTE, som givetvis INTE fungerar i det svenska nätet!

Jag tror det kan bli en flopp.
Ingen LTE
Ingen NFC
Ser förjävligt ut med den här gråa unibodyn som inte täcker hela
För avlång

  • Medlem
  • 2012-09-05 19:15

Har hört att det ska komma flygande iPads.
Allt under det så blir jag besviken!

Ursprungligen av Zepto:

Har hört att det ska komma flygande iPads.
Allt under det så blir jag besviken!

Det finns redan. Min första iPad hade flugits från Kina till England, sen hade jag med den på flyget från England till Sverige.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-05 20:17

Jag upprepar, sifforna 5 och 12 = iOS 5.1.2 .. vsv.

This just in:
iFridge kommer presenteras... Kylskåp som givetvis finns att få i både vitt och svart utförande. Givetvis kommer du kunna köra ismaskinen samt ställa temperatur i kylskåpet från valfri ios-device.

And one more thing..... Det kommer alltid finnas fräsha äpplen i kylskåpets fruktlåda!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-06 10:34

En sak jag skulle vilja önska av nästkommande iPhone är något rundade former på baksidan då min nuvarande iPhone4 sliter på jeansen med sina vassa kanter.

Ursprungligen av joakimo:

En sak jag skulle vilja önska av nästkommande iPhone är något rundade former på baksidan då min nuvarande iPhone4 sliter på jeansen med sina vassa kanter.

Köp pösigare jeans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-06 11:07
Ursprungligen av pmarriott:

Köp pösigare jeans?

Jag tycker faktiskt min 3GS ligger bättre i handen en min 4S, även om den är lite väl "bullig" eventuellt. Däremot ser 4S:en mycket bättre ut. En "unibody" design vore inte dumt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tycker faktiskt min 3GS ligger bättre i handen en min 4S, även om den är lite väl "bullig" eventuellt. Däremot ser 4S:en mycket bättre ut. En "unibody" design vore inte dumt.

3G/3GS ligger definitivt bättre i handen, men 4/4S' kantiga design gör att jag med mina hudbesvär får bättre tag i den. För mig vore det bästa om den fick krysslättrade kanter.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-06 11:13
Ursprungligen av pmarriott:

Köp pösigare jeans?

Nja, jag får ta att telefonen sliter på byxorna.

Bevaka tråden