Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har letat överallt efter en lösning, tror jag! Testar att skriva här för att se om ngn vänlig själ har en lösning.
Jag sitter på 10.5.8 och kan inte uppdatera vidare eftersom App Store inte finns i denna version. Jag har försökt ladda ner App Store utan lycka. Jag har letat efter ett ställa att köpa en skiva med 10.6 - Snow Leopard utan lycka.
Är det ngn som vet hur man uppdaterar till 10.6 från 10.5.8?
Jag vill till 10.6 eftersom jag inte tror datorn klarar det senaste operativsystemet.
Den informationen säger inte så mycket, men jag gissar på att det är en MacBook (Late 2007). Den klarar inte Mountain Lion. Lion däremot går bra, men då måste du ha mer RAM-minne, 1 GB är för lite. Maxar du den med 6 GB skall det nog fungera ok.
Åh, den här tråden behövde jag! Min mamma har en gammal MacBook, troligen en släkting till Complohas. En vän till henne har i all välmening installerat ett nyare system på den och jag misstänker att det var mer än vad den klarade av. Den har blivit oerhört seg sedan dess i alla fall. Är det möjligt att stoppa in ett äldre system eller blir det bara tjorv om man går tillbaka så att säga? Datorn räckte till för det hon använder den till tidigare, så det är lite synd att köpa en ny dator om det inte behövs egentligen. Har ni några kloka råd hur man göra om man ska stoppa in ett äldre system? Eller är det mer RAM vi ska titta på? /Eva