Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontakter kraschar på iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hello people!

Igår fick jag hem min iPad 2 och lyckan är total. En fantastisk maskin, inte tu tal om saken och kärleken var ögonblicklig och intensiv.

Lyckan är dock inte total - jag ljög lite där i början - eftersom jag stött på patrull i ett ganska viktigt avseende.

Jag kommer inte in på Kontakter på min iPad. Den startar upp och precis när den fyllt skärmen så kraschar den. Jag synkar mina kontakter via iCloud men på min iPad är dessa inte aktiverade under iCloud. När jag försöker aktivera synkningen via Systeminställningar-iCloud får jag upp följande meddelande: "De kontakter som tidgare synkroniserats med din Mac kommer att slås ihop med iCloud". Jag klickar på "Slå ihop" - och då kraschar hela Systeminställningar. När jag sedan öppnar systeminställningar igen så är kontakter inte aktiverade i iCloud. Tillbaka på ruta ett, liksom.

Jag kommer heller inte in på "E-post, kontakter, kalendrar" i Systeminställningar. Försöker jag klicka där så kraschar systeminställningar direkt.

Jag tänkte att jag skulle testa med att synca till iTunes för att se om det kunde lösa problemet men icke. Jag får upp följande felmeddelande som jag inte blir klok på:

Är det någon här inne som skulle kunna förbarma sig över mig och ge lite tips och råd? Jag är inte den skarpaste kniven i lådan när det gäller sånt här så om ni låtsas att jag är efterbliven sexåring så skulle det vara till stor hjälp.

Jag tackar på förhand.

Har du testat att bara starta om din iPad...?

Ursprungligen av Capeman:

Har du testat att bara starta om din iPad...?

Jajjemen, flera gånger till och med. Utan resultat.

Återställde till fabriksinställningarna också och återställde sedan från backup. Samma visa ändå.

Ett tips är att skriva vad du testat redan i ditt första inlägg när du skapar trådar, så slipper vi komma med tips på sådant du redan provat...

Ursprungligen av Capeman:

Ett tips är att skriva vad du testat redan i ditt första inlägg när du skapar trådar, så slipper vi komma med tips på sådant du redan provat...

Korrekt. Jag hade för bråttom helt enkelt.

Jag ber om ursäkt.

Ingen som har några förslag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-22 16:02

Fick du samma fel när du hade gjort en Återställning, och testat, innan du lade in backupen?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-09-08 12:57

Blev det någon ordning på detta? Jag får samma meddelande på en gammal 3gs som jag uppdaterat och lagt över kontakter i.

Varje gång man ska gå in på en kontakt eller öppna inställningar för kontakter i iphonen så kraschar den och går tillbaka till homescreen.

Har resetat, synkroniserat om, provat att synka utan kontakter, med kontakter, när jag ska aktivera iCloud backup och väljer just att synka kontakter med iCloud så krashar luren IGEN... kommer inte runt det....

Tips någon?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-09-08 13:17

Efter tredje återställningen löste det sig.... Så det är tydligen bara att vara envis..

1
Bevaka tråden