Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garantireparation vid spricka i skärmen på iPad

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Varken drulle eller interpunktion är så dumt.

kommer nog inte dit där idag heller men om det nu inte skulle vara något fel och jag får betala undersökning vad kostar det isåfall? de lagar väl inget utan min tillåtelse?

MVH Erik

Ursprungligen av jaghetererik:

kommer nog inte dit där idag heller men om det nu inte skulle vara något fel och jag får betala undersökning vad kostar det isåfall? de lagar väl inget utan min tillåtelse?

MVH Erik

Är dåligt insatt i konsumenträttigheter i sådana här fall, men du har säkerligen fått skriva på ett papper när du lämnade in din iPad där det står vad de eventuellt debiterar i undersökningsavgift, samt vad de kommer att göra om verkstaden kommer fram till något annat än vad du bör förvänta dig. En seriös verkstad lämnar ett kostnadsförslag som du får godkänna.

Ursprungligen av pmarriott:

Är dåligt insatt i konsumenträttigheter i sådana här fall, men du har säkerligen fått skriva på ett papper när du lämnade in din iPad där det står vad de eventuellt debiterar i undersökningsavgift, samt vad de kommer att göra om verkstaden kommer fram till något annat än vad du bör förvänta dig. En seriös verkstad lämnar ett kostnadsförslag som du får godkänna.

Skrev inte under något papper men minns att jag har läst att detta kan kosta om man det inte går på garanti men då borde de ju ringt och frågat om jag ville ha det lagat? det hade jag dock inte velat haft då det hade säkerligen kostat 3000-3500 att få en utbytesenhet och om jag hade sålt den hel som den hade vart utan spräckt skärm hade man inte fått mer än 2500 kanske :/

Hör av mig när jag hämtat den!

Hej igen mina vänner...

Hämtat den nu med ett bittert besked. Fick tillbaka min gamle häck samt en avgift på 495 som undersökningsavgift. De sa att de hade smsat och ringt och mailat mycket, ringt mig 3 gånger på dolt nummer. Utbytesenhet 4000 byte av skärm 2000 kr har fått kontakt med en som bor i stan som verkar seriös såg iallfall en bmw m5 med hans logga på så ja han tar iaf 1000 kr men är det värt det? laddar upp bilder på skärmen här nu

detta som syns från sidan eller vad man ska säga Ladda-upp.se - IMG_3797

samma Ladda-upp.se - IMG_3799

med skärmskydd Ladda-upp.se - IMG_3801

Utan skärmskydd Ladda-upp.se - IMG_3802

Hur hade ni gjort om detta hade varit eran egna? bytt skärm, köpt ny eller vänta till näst kommande?

MVH Erik

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-09 15:01

Bytt för 1000 kr om han verkar seriös.
Skulle de ha 495 kr för att se att skärmen är sprucken? Eller vad tog de betalt för?

Ursprungligen av kenjon:

Bytt för 1000 kr om han verkar seriös.
Skulle de ha 495 kr för att se att skärmen är sprucken? Eller vad tog de betalt för?

de tog det för att det inte gick på garantin men det framkom aldrig vad det var för fel på den de såg väl sprickan och antog att felen var pg av den.. men en polare sa att om man kontaktar apple så hämtar dem den i dörren och lämnar utan kostnad även om det inte är något fel på den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 16:45

Om du har köpt den direkt via Apple gör de så när de bestämt sig för att byta ut. Sprickor i skärmen är inget garantiärende hos Apple heller.

Ursprungligen av jaghetererik:

de tog det för att det inte gick på garantin men det framkom aldrig vad det var för fel på den de såg väl sprickan och antog att felen var pg av den.. men en polare sa att om man kontaktar apple så hämtar dem den i dörren och lämnar utan kostnad även om det inte är något fel på den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-09 15:21

Vi sa ju att du skulle ta det på hemförsäkringen. Man betalar ju tyvärr den avgiften för undersökningen när de inte hittar ett garantifel. Jag hade tagit det på försäkringen, och om jag inte haft någon hade jag bytt skärmen privat.

Senast redigerat 2012-09-09 16:44
Ursprungligen av ibish:

Vi har ju sagt att du ska ta det på hemförsäkringen. Man betalar ju tyvärr den avgiften för undersökningen när de inte hittar ett garantifel. Jag hade tagit det på Försäkringen, och om jag inte haft något hade jag bytt skärmen privat.

har ju återingen ingen drulle

spricka vet jag ju självklart om men en spricka i översta hörnet har väl inget med att laddningen inte tar? hursomhelst skickade ett mail till elgiganten precis

kan man klaga här? jag gör det iallafall

köpte en iPad av er i oktober förra året och den har strulat lite smått en del senaste tiden lämnade in den på reparation den 9 Augusti och sedan hämtade jag den idag...

hade också en spricka i skärmen inte en aning hur den kom dit hursomhelst kom jag dit idag och ni hade inte gjort nånting utan sagt att ni föröskt kontakta min jätte mycket och smsa och mailat men det enda ni gjorde var att ringa 2 gånger på dolt nummer och jag hann inte svara inte ett enda sms eller mail och jag fick ändå inte veta vad det var för fel på den samt betala en undersökningsavgift på 495 kr kommer aldrig mer handla något dyrare av er och inte rekomendera er heller tack och hej!

Ursprungligen av jaghetererik:

spricka vet jag ju självklart om men en spricka i översta hörnet har väl inget med att laddningen inte tar? hursomhelst skickade ett mail till elgiganten precis

kan man klaga här? jag gör det iallafall

köpte en iPad av er i oktober förra året och den har strulat lite smått en del senaste tiden lämnade in den på reparation den 9 Augusti och sedan hämtade jag den idag...

hade också en spricka i skärmen inte en aning hur den kom dit hursomhelst kom jag dit idag och ni hade inte gjort nånting utan sagt att ni föröskt kontakta min jätte mycket och smsa och mailat men det enda ni gjorde var att ringa 2 gånger på dolt nummer och jag hann inte svara inte ett enda sms eller mail och jag fick ändå inte veta vad det var för fel på den samt betala en undersökningsavgift på 495 kr kommer aldrig mer handla något dyrare av er och inte rekomendera er heller tack och hej!

Om du åtminstone vill ha en snöbolls chans i helvetet att bli tagen på allvar rekommenderar jag dig starkt att använda ordentlig punktuation när du skriver. Du skriver som du talar. När de läser ditt mail hamnar det i papperskorgen efter att de läst de 2 första raderna. Oavsett om du har rätt eller inte.

Du har inte en aning om hur sprickan kom dit?
Varför hålla på och ljuga?

Se detta som läropengar.

Ja, se det som läropengar som keptang skriver, och tänk på din grundskolegrammatik när du skriver e-post.

Ta det nu inte på fel sätt, det här med grammatiken. Det är viktigt att man skriver ordentligt så att den som läser det förstår. Utan punktuation blir texten tung och svårtydd att läsa. När du har skrivit klart, luta dig tillbaka. Läs genom texten. Sätt punkt och stor bokstav där det behövs. En mening behöver sällan dra ut på mer än 1-2 rader i normal text.

ledsen för att jag skriver som en kratta. hursomhelst "nya iPad" inhandlad värt att byta skärmen på den gamla för 1000 kr sen kränga vidare eller kränga med spräckt skärm?

MVH Erik

Ursprungligen av jaghetererik:

ledsen för att jag skriver som en kratta. hursomhelst "nya iPad" inhandlad värt att byta skärmen på den gamla för 1000 kr sen kränga vidare eller kränga med spräckt skärm?

MVH Erik

Jag noterade att du slängt ut din gamla till försäljning. Det har aldrig framgått riktigt vad det var för problem du hade med den och huruvida de blev fixade.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag noterade att du slängt ut din gamla till försäljning. Det har aldrig framgått riktigt vad det var för problem du hade med den och huruvida de blev fixade.

eftersom jag inte svarade på de 2 samtalen de ringde antar jag att de inte gjorde nånting stod ingenting på pappret jag fick :/ framkom heller inte vilka fel det var på den om det nu var några.

Bevaka tråden