Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5, alternativ design (Photoshop)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kista
  • 2012-09-13 18:20

Ändrade designen en aning (förkortade över och under 4tums skärmen i Photoshop). Tycker det ser bättre ut och inte så avlångt. I för sig så ser ju de flesta elektroniska enheter bättre ut i verkligheten, även så iPhone 5 förhoppningsvis. Vad tycker ni om designen hade sett ut som nedan?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-13 18:47

Ja att designa en lur utan att ta hänsyn till insidan är nog inte så svårt. Apple hade troligen gjord den lägre om de fått plats med allt under skalet. Ett fett batteri är nog det som avgör höjden på telefonen.

  • Medlem
  • Kista
  • 2012-09-13 19:20
Ursprungligen av Spooky:

Ja att designa en lur utan att ta hänsyn till insidan är nog inte så svårt. Apple hade troligen gjord den lägre om de fått plats med allt under skalet. Ett fett batteri är nog det som avgör höjden på telefonen.

Mycket möjligt, men det kan nog gå att hitta en lösning då konkurrenterna kan hålla ramen tunnare runt displayen. Men det återstår att se och känna på telefonen fysiskt. Tyckte exempelvis att Galaxy S III var rent ut sagt skitful på de officiella bilderna.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-13 19:52
Ursprungligen av metsat:

Mycket möjligt, men det kan nog gå att hitta en lösning då konkurrenterna kan hålla ramen tunnare runt displayen. Men det återstår att se och känna på telefonen fysiskt. Tyckte exempelvis att Galaxy S III var rent ut sagt skitful på de officiella bilderna.

Hmm... Nu gissar jag bara och det är klart att det beror på vad du menar med konkurrenternas mobiler. Men räkna gärna kubikmillimeter på utrymmet i telefonen så tror jag Apple ligger väldigt bra till i konkurrensen. Minst är naturligtvis bäst i det här fallet.

Jag håller givetvis med om att det blir snyggare som du ritat och jag är också övertygad om att Sir Ive inte kunde göra den så på grund av kraven som ställs på utrymmet i telefonen.

  • Medlem
  • 2012-09-13 18:49

Ser snyggt ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 21:56
Ursprungligen av metsat:

Ändrade designen en aning (förkortade över och under 4tums skärmen i Photoshop). Tycker det ser bättre ut och inte så avlångt. I för sig så ser ju de flesta elektroniska enheter bättre ut i verkligheten, även så iPhone 5 förhoppningsvis. Vad tycker ni om designen hade sett ut som nedan?

[ATTACH="CONFIG"]34895[/ATTACH]

Övre halvan - Snyggt.
Nedre halvan - Bedrövligt. Alldeles för lite space runt Homebutton, vilket gör upplägget till obrukbart. En lösning hade varit att göra Homebutton mindre men då hade den blivit så liten att den inte hade fungerat tillfredsställande rent praktiskt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 22:08

Homebutton kunde ju vara oval-rektangulär, men då hade väl Samsung gottat sej....

  • Medlem
  • 2012-09-13 22:11

Kanske skippa skärmen helt.
Bara Siri.

1
Bevaka tråden