- CEk
- Medlem ●
- Karlstad
Samsung Galaxy S III Anti-iPhone 5 Ad - Business Insider
Personligen skulle jag aldrig få köpsug av ett företag som marknadsför sig på bekostnad av konkurrenter. Dock kan jag tycka att 3:s reklam med hundarna var ganska rolig men den är ju ändå gjord med glimten i ögat, i den här är det ju bara hårda fakta och jag tycker det blir aningen patetiskt.
Jo men Samsung är en telefon (kylskåp, TV, dammsugare etc.) som har en lojal kundskara bland Apple-hatare.
Samsung Galaxy S III Anti-iPhone 5 Ad - Business Insider
Personligen skulle jag aldrig få köpsug av ett företag som marknadsför sig på bekostnad av konkurrenter. Dock kan jag tycka att 3:s reklam med hundarna var ganska rolig men den är ju ändå gjord med glimten i ögat, i den här är det ju bara hårda fakta och jag tycker det blir aningen patetiskt.
I'm a PC?
fast de var i alla fall bättre gjorda
Det jag undrar främst är, om det verkligen finns någon person som ser denna annons och vill köpa en Samsung?
Har dom en sån dålig produkt att dom måste jämföra sig med andra telefoner?
Det jag undrar främst är, om det verkligen finns någon person som ser denna annons och vill köpa en Samsung?
Har dom en sån dålig produkt att dom måste jämföra sig med andra telefoner?
Svårt att säga, jag hoppas verkligen inte det men mänskligheten upphör aldrig att förvåna mig...
Apple då, har dom en så dålig produkt så dom måste stämma sina konkurrenter för att kunna sälja sin?
Nej, men kanske för att behålla det som dom kommit på och som har gjort dem så framgångsrika?
Nej, men kanske för att behålla det som dom kommit på och som har gjort dem så framgångsrika?
Som vad? Vad är innovativt med dagens iPhones? Jag kan hålla med om att när iPhone kom var den före sin tid, men nu tycker jag bara att iPhones är en vanlig dussintelefon som sällan imponerar (mer än utseendemässigt).
Nej, jag är ingen hater. Jag gillar bara inte iPhone och ifrågasätter den gärna för den är enligt mig för hypad.
Som vad? Vad är innovativt med dagens iPhones? Jag kan hålla med om att när iPhone kom var den före sin tid, men nu tycker jag bara att iPhones är en vanlig dussintelefon som sällan imponerar (mer än utseendemässigt).
Nej, jag är ingen hater. Jag gillar bara inte iPhone och ifrågasätter den gärna för den är enligt mig för hypad.
Men det är väl kanske det grundläggande i iPhonen de skyddar, det som var boomen för smartphones och inte det som idag utvecklas. Och byggkvalitén (vilket för mig är viktigt) skvallrar fortfarande om dess faktiska värde, till skillnad från alla plastiga 6000-kronorslurar som företagen producerar idag.
Ett patent håller i åtminstone 20 år, om man underhåller det. Man behöver inte vara så vansinnigt innovativ vid varje enskilt tillfälle för att försvara sina patent. Bara för att man hade en viss teknik i sin förra telefon gör det inte till fritt fram för alla andra att kopiera det. Om jag hade skuggan av en chans att vinna ett patentmål mot en konkurrent och resurserna att driva det skulle jag inte tveka en millisekund att stämma dem.
varenda samsung-kåt unge springer ju runt och gapar om att samsung är så "himla super-duper-jätte-mega-ofantligt" bättre än iphone.
om det är så här samsung gör sin reklam så är det ju inte så konstigt att de tror det.
samsung undanhåller ju ren fakta från de stackars barnen och lurar in dem i mörkret.
Det är något sydkoreanskt att hålla på och jämföra sig mot sina konkurrenter i annonser, löjligt/oproffsigt tycker jag. Skapa en bättre produkt istället som kan vinna på att den är bättre.
Se hur Hyundai håller på med sina annonser "mot" Volvo, precis samma sak.
Själv tycker jag företag som håller på så här framställer sig som amatörer.
Sydkoreaner tycker förmodligen annorlunda.
Fast det där är inget nytt. Att företag A säger "Vi är mycket bättre än företag B!!!". Kolla bara på hur SEGA gjorde på 90-talet för att vinna kunder över NINTENDO.
Sega Genesis - Blast Processing TV Commercial - Sega Genesis - YouTube
Sega Mega Drive har "Blast Processing" för dess CPU var högre klockad än Super Nintendos. I övrigt var maskinen tekniska kvalitér sämre på alla tänkbara punkter. Det lustiga med desas "jämförelser" är att man ofta tar upp punkter där en konkurrent ÄR bättre. I Segas fall tar man fram "Super Mario Kart" som något man får leva med utan "Blast Processing". Det är lagom klantigt då för sin tid var det troligen ett av de bästa bilspelen som fanns på alla TV-spelsplattformar.
I Samsungs fall framhäver man även fördelar med iPhone 5 mot Galaxy S3. Det är en gigantisk telefon som väger mer och troligen är mycket slöare. Sedan har den säkert kvalitéer som kan locka någon men jadu…
Denna typ av reklam känns ganska desperat. Men fungerar gör det säkert för en viss typ av människor.
Jag har ganska kvickt i min karriär fått lära mig the hard way att det i särklass säkraste sättet att gå miste om en affär är att prata skit om konkurrenterna. När jag besöker en kund nämner jag överhuvudtaget inte konkurrenterna. Jag framhåller fördelarna jag har att komma med istället. Det brukar ju heta att om man inte har något bättre att komma med än skit om konkurrenterna så har man inte mycket att komma med.