Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows Recycle Bin som OSX app?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Eftersom jag är gammal uv i 99musik har jag tydligen kvar mitt login från förr i tiden.

Jag har kört Windows de senaste 15+ åren men beslöt nyligen att skaffa en Macbook Pro. Den kör OSX Lion. Och när jag flyttade över en massa filer från en äldre Macbook jag ärvt blev det dubbletter och fnas så jag slängde naivt en massa filer och foldrar i Trash (dock utan att tömma den). Det blev såklart fel och jag tänkte "äsch vad jobbigt, men det är ju bara att återställa och börja om". Men se, det gick ju inte. Jag blev så paff att jag blev alldeles stum. Det är alltså inte möjligt att skicka tillbaka skräp till sin ursprungliga plats med en OSX-maskin, om jag förstår saken rätt.

Så jag tänker att så urbota dumt kan det inte vara, någon måste väl ha skrivit en app som får Apples idiotpapperskorg att uppföra sig lite intelligentare? Så om någon av er Macvetare här kan tipsa mig om en dylik app vore jag otroligt tacksam!

Jag vill poängtera här att det inte handlar om en obetänksam tömning av papperskorgen eller något som enkelt fixas med Time Machine. Jag vill bara ha en smart papperskorg.

Mig veterligen så finns det inte utan man får gott flytta tillbaka alla program och filer där de en gång höll till.

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2012-09-17 03:08

Högerklicka på filen(erna) och välj "Lägg tillbaka"...

1
Bevaka tråden