Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iOS?

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-06-19 17:05

Hoppas mellan sidorna i inställningar genom att 'swipa', eller åtminstone gå tillbaka till sidan innan med en swipe, så att man slipper trycka på de små tillbaka-knapparna.

Jag önskar att jag...
- Kan välja en egen standard webbläsare
- Kan välja en egen standard för kartor (Google, Bing etc.)
- Veckonummer i kalendern
- Vilja kunna ta bort/gömma program som följer som standard
- Ha möjlighet att sätta pinkod på vissa mappar

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-15 17:48

Ett synligt filsystem. En iFile-app utan behöva jailbreaka.
Möjlighet att välja med vilken app jag vill öppna en fil.
Stöd för usb-diskar.

Jag drömmer. Men det är vad jag önskar.

Ursprungligen av PJW:

Möjlighet att välja med vilken app jag vill öppna en fil.

Det där verkar faktiskt vara upp till utvecklarna att lägga in stöd för det i sina appar, jag kan tex öppna en bild eller fil i Dropbox om jag surfar i Safari tex, så något måste dom ju ha gjort där för att det ska fungera?

Det är ju samma sak som att utvecklarna kan lägga in stöd för att öppna länkar i en annan webbläsare, men det är inte någon som gör det.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-15 19:17
Ursprungligen av Patrik D:

Det där verkar faktiskt vara upp till utvecklarna att lägga in stöd för det i sina appar, jag kan tex öppna en bild eller fil i Dropbox om jag surfar i Safari tex, så något måste dom ju ha gjort där för att det ska fungera?

Det är ju samma sak som att utvecklarna kan lägga in stöd för att öppna länkar i en annan webbläsare, men det är inte någon som gör det.

Det är säkert sant, med viss modifikation. Med andra ord vill jag ha ett tillgängligt filsystem där jag fritt kan välja med vilken app jag vill öppna den enkilda filen med. Som i de vedertagna operativsystemen, som i Windows, som i OS X, som i flertalet linux-distarna. Så önskar jag. Andra önskar säkert att Apple väljer åt en. Behoven ser olika ut.

Det finns ett schema som utvecklarna kan följa så att de syns under "öppna med" för en given filtyp. Jag kan dock inte detaljerna

Personligen så är jag nöjd med att slippa hantera filsystemet på telefonen

Skulle däremot gärna sett capemans önskning

Ios6 är vad man kan förvänta sig. En inkrementell förfining där höjdarna bland annat är att kunna bifoga bilder via safari, vilket jag har saknat

Men är det inte dags att byta tråd till vad jag vill se i ios7 nu?

Ursprungligen av BlackSmp:

Åja, vi kan väl hia oss till iOS 6 släppts till allmänheten?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har bett någon admin att byta namn på tråden

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-15 19:46

Jag har testat iOS 6 nu. Maps är lite så där. Men det är lika snabbt eller långsamt som iOS 5 på en 3GS, alltid något då inte så mycket fler funktioner som kommer till den gamla telefonen.

Jag förstår fortfarande inte varför kamera appen har inbyggd QR-scanner.

Jag förstår fortfarande inte varför kamera appen har inbyggd QR-scanner.

Har den? Hur aktiverar man den?

Ursprungligen av Capeman:

Har den? Hur aktiverar man den?

Nej, jag menade; jag förstår fortfarande inte varför den INTE har QR-scanner

Nej, jag menade; jag förstår fortfarande inte varför den INTE har QR-scanner

Aha!

Jag skulle vilja ändra på mutitouchgesture.
fyra fingrar krockar med många musikprogram...

Framförallt nu när Apple slänger ut Maps så vill jag se möjligheten att välja "default"-appar.

Möjligheten att filtrera samtal / om det är ett nummer jag inte har i adressboken vill jag få reda på vem det är som ringer via en lookup.

Ursprungligen av keptang:

Möjligheten att filtrera samtal / om det är ett nummer jag inte har i adressboken vill jag få reda på vem det är som ringer via en lookup.

Mycket härligt att ha en jailbreakad telefon så att man har denna fina funktion.

Bevaka tråden