- _Henrik_
- Medlem ●
iOS 6 känns VÄDLIGT trevligt på min iPhone 4S.
- Kart-appen är snyggare och snabbare. Det låter vara osagt hur exakt den är men på söder i Stockholm verkar den mycket stabil. Några sökningar i Uppsala fungerar även det bra.
- AppStore känns som ett rejält lyft! Undrar bara varför en vanlig "list vy" inte finns kvar...
- Generell prestanda känns mycket bättre.
- Passbook kräver special-lösningar för att fungera (hade hoppats på att den tog emot godtycklig bild / PDF).
- Share-funktionen i appar känns bättre men lite dum. Varför visa "Facebook" och "Twitter" om man inte ens ställt in konton för dessa tjänster på sin lur?
- Mail känns fräscht. Märkligt man lagt till "Flagged messages" och "VIP's" men inte "Unread". Eller varför inte bara ha smart folders som i OSX?
- Safari's fullscreen-mode är grym! iCloud Tabs är trevligt också.
So far fungerar allt. Hoppas det håller...
Inte helt säker på att jag gillar all blåtoning på iphonen. Konstigt nog har de inte gjord det på paddan.
Jag blev mycket skeptiskt initalt men efter någon timmes användning känns de svarta menyerna väldigt "ryska". Förvisso är de blå eventuellt lite mycket Candyland meets Disney... Apple är inte helt konsekventa här dock. Safari har blått interface men svart topp ex.
Fortfarande är Apples nyttjande av stående och liggande appar skitzo som f-n. Varför fixar man inte det en gång för alla?
Share-knapparna blir ibland text-knappar och ibland bild-ikoner. Förvirrande. Inkonsekvent. Man borde också kunna välja hur / vad för share-val man vill ha.
Separata signaturer per mail-konto var på tiden.
Att tab-baren har skärspår mellan ikonerna antar jag har att göra med att det inte hade gått att kombinera den gamla stilen med ljusblå toning och disig gradient med den grå stilen på baren. Lite synd, för jag vet vilken jag gillar bäst. :/
Denna tycker jag ser ut som en gammal bandspelare eller något.
Håller med om att dessa nya knappar är enormt mycket snyggare än tidigare! Däremot har en demente mannen hos Apple glömt att uppdatera en drös saker, däribland Phone.app som används tämligen flitigt.
Håller med om att dessa nya knappar är enormt mycket snyggare än tidigare!
I så fall håller du inte med mig.
Mycket snyggare hur som helst, smaken är som baken…
Däremot vete tusan vad man tänkte med nya Phone-appen. Den ser nästan trasig ut tycker jag. Blått, grå/silver, svart, grönt… They are all over the place!
Om jag zoomar in (i den nya kartappen) på t.ex Lycksele eller Umeå så blir bilderna gråa. Det är inte så om jag zoomar in på Stockholm eller Malmö. Är det så för er andra också?
Det verkar som vissa delar av satellit-databasen är i gråskala. Dåligt Apple!
Om jag zoomar in (i den nya kartappen) på t.ex Lycksele eller Umeå så blir bilderna gråa. Det är inte så om jag zoomar in på Stockholm eller Malmö. Är det så för er andra också?
När du tagit ett område med svartvitt, ta fram baksidan av kartan och välj "Rapportera problem", sen problem med satellitbild. Tillräckligt många som gör så så kanske det förändras. Svartvitt och dålig upplösning som i Umeå är katastrof. Sämre bilder över Stockholm också tycker jag.
Safari känns snabbare, rss-appen Pulse likaså. De youtubefilmer som jag bokmärkte i gamla appen finns i en egen mapp under bokmärken - prima
Safari känns snabbare, rss-appen Pulse likaså. De youtubefilmer som jag bokmärkte i gamla appen finns i en egen mapp under bokmärken - prima
Vid en närmare titt ser jag att filmlänkarna i Safari nog snarare är sådana jag besökt på youtube med safari...fast jag är osäker. Googles app är värdelös. Iofs blir bilden bra på stor ipad skärm men den där möjligheten man tidigare hade att spara favoriter finns endast tillgänglig om man har Google konto...kanske har det iofs
Vid en närmare titt ser jag att filmlänkarna i Safari nog snarare är sådana jag besökt på youtube med safari...fast jag är osäker. Googles app är värdelös. Iofs blir bilden bra på stor ipad skärm men den där möjligheten man tidigare hade att spara favoriter finns endast tillgänglig om man har Google konto...kanske har det iofs
Håller med. Den verkar inte alltid ha koll på var man får åka. Enkelriktat? Äsch! Kör!
Vet inte om nån skrivit om detta men nynedladdade appar, även om man haft dem tidigare o tagit bort dem, får ett blått band med texten "NEW" diagonalt över övre högra hörnet på ikonen.
Läste på TUAW igår att Google redan ska ha en egen kartapp färdig...handlar bara om att Apple ska godkänna den
Läste på TUAW igår att Google redan ska ha en egen kartapp färdig...handlar bara om att Apple ska godkänna den
On the rumor that Google has submitted an iOS 6 Maps app and Apple is sitting on it
Nope.