Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMessage. Få historiska konversationer från iPhone till Meddelande i OSx

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Svårt att skriva en passande rubrik.

Jag vill;

Få alla mina sms/meddelande från min iPhone till Meddelande i min MacBook. Det finkar fint med meddelande som jag startar från datorn, men jag vill ha in alla meddelande (till dom som har iMessage).

Förtydligande. När jag startar Meddelande på min Mac, så vill jag att alla mina gamla meddelande ska läsas in...

Hoppas att ngn har några tips.

/ TotteDesign

Ps. iPhone 4 (iOS6) & MacBook Pro (10.8.2)

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-20 11:30

Det kan jag aldrig tänka mig att man kan lyckas med. Konversationerna sparas lokalt och i iCloud, de lokala kan du inte exportera för att sedan importera och de som ligger i iCloud kan du ju se på datorn men de som har skickats innan iClouds intåg ligger bara lokalt på enheten de är skickade från.

Hmmm, ok. Men känner att det borde gå, om meddelande pushas till iCloud, borde man kunna få ner dom till Meddelande på datorn. Eller?

har du samma uppgifter för iMessage på din telefon som på dator? Stäm av e-postadresser och telefonnummer.

Ursprungligen av barbapappa_86:

har du samma uppgifter för iMessage på din telefon som på dator? Stäm av e-postadresser och telefonnummer.

Vadå, får du alla gamla konversationer pushat till dig iom detta?
Det får inte jag trots identisk uppsättning.

Jag har nu identiska uppg. Men får inte historiska "blåa" konversationer i datorn.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-20 13:13

Läs mitt inlägg en gång till.

Om du är inloggad med samma Apple-ID i Meddelanden på din dator som du är på din iPhone/iPad så kommer du att se fullständig historik för en konversation på alla enheter, oavsett från vilken du har kommunicerat.

OBS!

Det du efterfrågar är historiken långt tillbaka, innan iCloud kom in i bilden, och den finns bara lokalt sparat på din iPhone och kan inte ses av varken din eventuella iPad eller din Mac.

Hejhej.

Tack för dina inputs. Jag är inloggad på samma Apple-ID på alla mina enheter. Kan fortfarande inte se gamla meddelande. Då syftar jag på meddelande som är skickade t.ex i Söndags.

Meddelande på datorn läser inte in meddelande som jag skickade till min sambo igår, men har jag programmet öppet, så kommer meddelandena in som dom ska..

Jag får alla meddelanden till alla enheter, men de har en liten egenhet. I en konversation jag haft på min iPad ligger konversationen snyggt och prydligt varvad. Ett meddelande från mig, ett från min konversationspartner, om vartannat. När jag sedan öppnar konversationen på min Mac eller iPhone så ligger först alla min konversationspartners meddelanden på rad, sen alla mina.

1
Bevaka tråden