Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som inte beställt iPhone 5

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-21 06:20

Jag har hittills varit flitig på att uppdatera mina Apple-lurar, jag har haft alla modeller sendan iPhone 3G kom till Sverige. Men nu känner jag mest att... varför köpa nya 5an? 0,5" större skärm, alltså 1,25 cm mer skärmutrymme, samt dubbla minnet och ny design, är det verkligen värt 7000:- ? Dessutom måste jag sälja min "gamla" 4S, med allt vad det innebär i tid och tålamod när Ahmed ringer och vill pruta på telefonen och ge ett "sist kompis-pris".
Är det fler som kommer hoppa över 5an, eller i alla fall avvakta med köp?

Ja, har liksom du haft alla modeller som släppts i Sverige, men den här gången blev det ingen. Är student och har helt enkelt inte råd. Och 4S är ju helt okej fortfarande. Intalar jag mig.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-21 07:48

Enligt iFixit är det en rejäl uppdatering på många plan. Tex så är glaset en baggis att byta nu mer.

Jag har inte beställt men kommer nog att göra så. Men, jag vill den här gången vänta på ev babysjukdomar(är det uttrycket?!)m då jag åkte dit på det där strulet med att 4S inte fungerade hos alla operatörer samt utbyte av två enheter pga gul skärm.
Oooooooommmmmmm man dessutom gör någon justering av LTE-antennen för att def fungera i sverige så vill jag ha den.
Sen vill jag faktiskt avvakta och se om detta är ett utbrett och stort problem: http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/297946-artikel-forsta-recensionerna-iphone-5-ute-snabb-snygg-latt.html#post2103921

Min plan är att köpa inom 2-3 mån iaf.
Jag har tidigare haft iPhone "2G", 3GS, 4S, dvs varannan generation.

Ursprungligen av theplague:

Jag har inte beställt men kommer nog att göra så. Men, jag vill den här gången vänta på ev babysjukdomar(är det uttrycket?!)m då jag åkte dit på det där strulet med att 4S inte fungerade hos alla operatörer samt utbyte av två enheter pga gul skärm.
Oooooooommmmmmm man dessutom gör någon justering av LTE-antennen för att def fungera i sverige så vill jag ha den.
Sen vill jag faktiskt avvakta och se om detta är ett utbrett och stort problem: http://www.99mac.se/nyhetskommentarer/297946-artikel-forsta-recensionerna-iphone-5-ute-snabb-snygg-latt.html#post2103921

Min plan är att köpa inom 2-3 mån iaf.
Jag har tidigare haft iPhone "2G", 3GS, 4S, dvs varannan generation.

Barnsjukdomar, nära nog! Sen är det inte riktigt antennen det hänger på angående LTE utan chipset.

Ursprungligen av Capeman:

Barnsjukdomar, nära nog! Sen är det inte riktigt antennen det hänger på angående LTE utan chipset.

Okej då, barnsjukdomar och chipset då

Jag köpte min 4s fastän jag "visste" (jamen, anade starkt då) att en större uppdatering skulle komma ett år senare. Är väldigt nöjd med det eftersom jag verkligen behövde en telefon - dessutom tänker jag inte göra mig av med 4S:en än på ett år, skaffade en företags-drulleförsäkring såatteh. Yup. Sedan stödjer ju Apple äldre modeller av iPhone, så jag känner mig rätt chill.

Om 1-2 år? Kanske det! Men den är ju så fin, min lilla telefon. ♥

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 08:22

Jag har intalat mig själv att min iPhone 4 ska följa med mig tills dagen då den inte vaknar mer. En ny telefon kostar mycket pengar, pengar jag inte vill lägga ut i dagsläget. Dessutom vill jag inte beställa en nu och sitta väntandes dag efter dag, för att i slutändan vänta +1 månad. Köper jag en ny vill jag ha den i handen på en gång, utan att köa.

1
Bevaka tråden