Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kommer ni köra med eller utan skydd?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-23 15:23
Ursprungligen av BlackSmp:

Iofs, men iPhone är mer att likna vid en Audi R8

Nej, inget tyskt krafs över iPhones linjer skulle jag vilja påstå!

Ursprungligen av CEk:

Nej, inget tyskt krafs över iPhones linjer skulle jag vilja påstå!

Konstigt då Ive säger sig ha Brauns fd chefsdesigner som största designinspiration

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-22 16:57
Ursprungligen av simulacra:

Konstigt då Ive säger sig ha Brauns fd chefsdesigner som största designinspiration

Touché.

Ursprungligen av CEk:

Vem stenskottsfolierar en Ferrari liksom?

Vem stoppar en Ferrari i fickan?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-23 16:09

Nä inte som en R8 eller en Ferrari, mer kantig som en 240..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-09-23 18:17
Ursprungligen av mattiL:

Nä inte som en R8 eller en Ferrari, mer kantig som en 240..

...ja, eller mer realiskt kantig som en amerikansk muskelbil. 240-designen skulle jag nog snarare överlämna till alla vackra plastkreationer á la Samsung Ace etc.

För 3Gsen och iPhone 4 använde jag ett slags skal, efter en viss ids användning tröttnade jag dock på att ha ett skal till fyran vilket gör nu att jag helt kommer körs utan skal på femman. Kommer så klart att behandla den varsamt men repor etc kommer ändå komma för eller senare, desto snabbare man kan acceptera det desto bättre

För patina är ju ganska fint och charmigt det också

Cygnett AeroGrip Crystal - new iPhone case har ett mycket snyggt case till 5:an.

Kommer att ha skal på min iPhone även i fortsättningen. Inte för att det är vackert utan för att jag då kan sälja den för ett par tusen när det är dags att byta. Sedan har ett fodral även den fördelen att telefonen inte går sönder när jag eller dottern tappar den i backen, vilket ofrånkomligen händer ett antal gånger under de två år jag behåller mina telefoner.

Jag väntar in en bra hållare på Clas Ohlson:) Jag har en billig Clas Ohlson hållare som jag fäster i ventilationsgallret. Fungerar bra och smidigt.

Mobiltelefonhållare för iPhone | Clas Ohlson

Svart utan skal blir det. Repor är lite coolt ändå. Jag har en 7500 kronors mobil och skiter i om den blir förstörd, hahahaha.

  • Medlem
  • 2012-09-23 23:50

För er som pratar hållare till bilen, så skulle jag snarare rekommendera Brodit. Hög kvalitet, anpassad för just din bil. De har dock inte släppt någon hållare till iP5 än...

iPhone 4, 4S och 5 är obekväma att hålla i med den hårda kanten. Får bli något mjukt som rundar av.

Men innan dess att jag finner något bra så blir det utan skydd.

Skulle aldrig falla mig in att sätta skydd på en telefon, hela känslan av den ursprungliga skapelsen förstörd ju då

är i valet och kvalet om jag skall ersätta min gamla 4:a
den ser fortfarande ut som ny, dock med en liten spricka i glaset

men jag tvivlar på att en svart 5:a kommer att se ny ut efter två år
anodiserad aluminium är ju inte direkt snyggt när den blivit repig

så ett skydd på femman kanske inte är så fel för dom flesta

men jag skulle då aldrig ens tänka tanken

Gillar också att leksaken ser använd ut. Men är smått irriterad över att de inte valt att göra aluminiumet genomgående svart för den svarta modellen. Det verkar som bara den vita/gråa får fina repor.. Likt MPB när repor bildas på dem. Men den svarta skulle jag inte kunna beställa om jag inte ville använda ett skal.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-24 20:56
Ursprungligen av D_Odell:

…Men är smått irriterad över att de inte valt att göra aluminiumet genomgående svart för den svarta modellen. …

Hmm. Hur gör man aluminium genomgående svart?

Ursprungligen av Micke F:

Hmm. Hur gör man aluminium genomgående svart?

Exakt vad jag också gärna skulle vilja veta.

Fråga inte mig.. Men jag tycker det borde gå..

Detta var i alla fall imponerande att repor torkas bort: Apple iPhone 5 Hammer Drop & Knife Scratch Test - YouTube

Ursprungligen av D_Odell:

Fråga inte mig.. Men jag tycker det borde gå..

Detta var i alla fall imponerande att report torkas bort: Apple iPhone 5 Hammer Drop & Knife Scratch Test - YouTube

Nej. Aluminium är aluminiumfärgat. Guld är guldfärgat. Etc.

Så du menar att vid flytande form går det inte att sätta färg på det?

Ursprungligen av D_Odell:

Så du menar att vid flytande form går det inte att sätta färg på det?

Nej. Det går inte. Färgen brinner upp.

Detta blir lite oftopic men om man skulle kunna göra en kemisk reaktion som på så sätt skulle göra att resultatet blir att färgen förändras? I alla fall, vit är den ända modellen jag tror på.

Ursprungligen av D_Odell:

Detta blir lite oftopic men om man skulle kunna göra en kemisk reaktion som på så sätt skulle göra att resultatet blir att färgen förändras? I alla fall, vit är den ända modellen jag tror på.

Tror du inte man redan skulle gjort det i så fall och slutat anodisera aluminium...?

Ursprungligen av D_Odell:

Detta blir lite oftopic men om man skulle kunna göra en kemisk reaktion som på så sätt skulle göra att resultatet blir att färgen förändras? I alla fall, vit är den ända modellen jag tror på.

Nej, det går inte. Man kan legera tenn och koppar och få en guldfärgad metall. En metall är per definition alltid metallisk i sin färg. Sen finns det gråaktiga metaller som bly, röda som koppar. Man kan få till varianter på dessa genom att legera dem med varandra.
Vad man däremot kan göra i olika färger är aluminiumoxid som är ett av de hårdaste materialen i världen med kanske bräckligt.

Ursprungligen av Capeman:

Tror du inte man redan skulle gjort det i så fall och slutat anodisera aluminium...?

Alltså jag spånar... tänker högt. Men visst. För intresserade, mer här: Why I'm going black iPhone 5 not white: regardless scuff gate - MacRumors Forums

Ursprungligen av pmarriott:

Nej, det går inte. Man kan legera tenn och koppar och få en guldfärgad metall. En metall är per definition alltid metallisk i sin färg. Sen finns det gråaktiga metaller som bly, röda som koppar. Man kan få till varianter på dessa genom att legera dem med varandra.
Vad man däremot kan göra i olika färger är aluminiumoxid som är ett av de hårdaste materialen i världen med kanske bräckligt.

Okej. Men undrar ändå eftersom MBP ser "bra" ut med repor, och att inte 5:an gör d..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-24 21:25

Själv blir det en svart utan skydd.
Jag gillar verkligen detta tänket: Aged to Perfection | Blog | design mind

Ursprungligen av molm:

Själv blir det en svart utan skydd.
Jag gillar verkligen detta tänket: Aged to Perfection | Blog | design mind

Den där iPhonen var skitsnygg! Sånt gillar jag. Nästan så jag får lust att sätta stålborsten på min iPhone 5 så fort den kommer.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-25 13:39

Jag har just beställt en sån: Belkin iPhone 5 Pocket Case
Den skickas idag, men kommer troligtvis inte förrän nästa vecka. Ångrar lite att jag valde snålfrakten, för 70:- mer kunde jag ha fått den innan telefonen.

Ett fodral är det bästa av två världar; man ser telefonen i hela dess härlighet (as Ive intended) när man använder den, men den är skyddad i övrigt. Jag skulle aldrig få för mig att ha ett permanent skal eller skärmfilm som förtar användarupplevelsen.

Ursprungligen av Vassius:

Jag har just beställt en sån: Belkin iPhone 5 Pocket Case
Den skickas idag, men kommer troligtvis inte förrän nästa vecka. Ångrar lite att jag valde snålfrakten, för 70:- mer kunde jag ha fått den innan telefonen.

Ett fodral är det bästa av två världar; man ser telefonen i hela dess härlighet (as Ive intended) när man använder den, men den är skyddad i övrigt. Jag skulle aldrig få för mig att ha ett permanent skal eller skärmfilm som förtar användarupplevelsen.

Jag har också en pocket case, fast jag kallar min för byxficka.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-01 23:19
Ursprungligen av Vassius:

Jag har just beställt en sån: Belkin iPhone 5 Pocket Case

Fick den idag. Lite tight än så länge, men jag räknar med att den töjs ut lite med tiden. Annars riktigt slimmat och nice, telefonen känns inte nämnvärt större i fickan med fodralet på.

Bevaka tråden