Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aperture 3.4 släppt!

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-23 17:46

Hmm… the problems is severe with this one. Nu fiskar jag lite men har du testat med att radera plist-filerna i din home-folder?

Been there, done that. Det var det första som jag provade.

Men som sagt, nu är allt ok och jag var aldrig speciellt orolig eftersom jag hade fräscha backuper. Det tog lite tid att backa upp ca 65 GB av bilder men det vara bara att vänta.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 19:59

Eftersom min backup (apvault) också är skadad på något sätt, så är jag minst sagt glad att det går att öppna mitt 90GB bibliotek i iPhoto!

Men det borde komma en fix för Aperture från Apple väl?

Det är många som haft ett kraschande Aperture efter uppdatering.

Min googling ledde mig till att radera .plist filen under /library/preferences/com.apple.Aperture.plist

Efter att jag raderat den här filen startade Aperture som vanligt igen och allt är stabilt. I tråden på Apples supportforum var det många som råkat ut för samma sak och som löste problemet på detta enkla sätt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 10:37
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Det är många som haft ett kraschande Aperture efter uppdatering.

Min googling ledde mig till att radera .plist filen under /library/preferences/com.apple.Aperture.plist

Efter att jag raderat den här filen startade Aperture som vanligt igen och allt är stabilt. I tråden på Apples supportforum var det många som råkat ut för samma sak och som löste problemet på detta enkla sätt.

Ja det funkade för mig. Testade inte omedelbart eftersom det inte tycks funka för alla. Ska tilläggas att jag först lät iPhoto reparera biblioteket. Vet inte om det bidrog till lösningen. Behövdes hur som helst ingen ominstallation.

Ursprungligen av maca:

Ja det funkade för mig. Ska tilläggas att jag först lät iPhoto reparera biblioteket. Vet inte om det bidrog till lösningen.

Bra att det funkade.

Tror inte att det spelade någon roll om du reparerade med iPhoto eller inte (om du inte hade en massa andra felaktigheter samtidigt). Det verkar finnas någon diskrepans i den här .plist-filen som gör att det buggar.

Genom att radera den och starta om Aperture, så genereras en ny .plist-fil som inte stör programmet. Sen funkar det.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-24 04:27

Jo det funkar. Vill du synka dina bilder med Facebook funkar det inte. Enda sättet är då att installera om Aperture 3 från grunden.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-24 09:14

Jag var tvungen att installera om det från App Store, nu fungerar det galant igen.

Bevaka tråden