Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur loggar man in med 1password-kontoinfo i safari (iphone) utan att öppna 1password?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hur loggar man in på sidor i safari med sin kontoinfo på diverse sidor som finns i 1password likt det man får med safari i osx. (så man alltså inte behöva gå till 1password för att logga in)

har använt 1password till iphone nu ett tag och syncar med dropbox men har inte lyckats lista ut hur jag ska använda kontoinformationen i 1password för att lätt kunna logga in på sidor då det inte finns något safari-plugin till iphone (vad jag vet om iallafall)

och sitta och gå in i 1password för att välja sidan man vill åt låter iallafall i mina ögon ganska omständigt då jag oftast sitter och surfar i safari och ska till någon sida och då inte vill växla till 1password för att välja sida och sedan hoppa tillbaka till safari.

1Password lägger till en liten ikon jämte adressraden. Tryck på den, skriv ditt lösenord, och du får en lista med sidor du kan scrolla i. Tryck på den sida du önskar och med lite tur hoppar du till rätt sida och blir inloggad.

Har du ingen ikon får du väl typ gå in i 1Passwords inställningar och lägga till. (Sitter inte vid min hemmadator just nu, så kan inte kolla).

Ursprungligen av johan_tanying:

1Password lägger till en liten ikon jämte adressraden. Tryck på den, skriv ditt lösenord, och du får en lista med sidor du kan scrolla i. Tryck på den sida du önskar och med lite tur hoppar du till rätt sida och blir inloggad.

Har du ingen ikon får du väl typ gå in i 1Passwords inställningar och lägga till. (Sitter inte vid min hemmadator just nu, så kan inte kolla).

Fast det gäller OS X-versionen, inte iOS-versionen såvitt jag vet. Tror inte 1Password kan användas på det sättet i iOS.

Missade att det var Safari för iPhone det gällde...

Jag tror inte 1Password fungerar på det viset på iOS.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-25 09:26

Nej, det fungerar inte på det viset.

Du måste starta 1Password, ange din låskod, gå in på det login det gäller, ange ditt Master Password och sedan där komma åt uppgifterna du söker.

• Medlem
  • International user
  • 2012-09-25 09:37

Ja eller så använder man sig av 1Passwords egna webbläsare, dvs man klickar på det login man söker så öppnas en webbläsare med den sidan man letar efter. Bökigt men enklare än att copy/paste till Safari.

ok, har fått svar på min fråga

någon som vet om det finns något plugin eller liknande till 1password/safari på cydia (standard repos eller någon alternativ)?

dvs. så att det blir mer likt safari/os x.

En stilla önskan till Apple vore att de släppte in tillägg i Safari för iOS. Även om 1Password har en egen webbläsare vore det ohyggligt smidigt kunna använda det i Safari. Men så länge Apple inte tillåter det så... (räknar inte jailbreak som ett vettigt alternativ för de flesta).

ja det hade varit kanon, men vi vet nog alla innerst inne att det inte kommer hända.

så därför jag valde att luta min fråga åt jailbreaks-alternativet.

Ursprungligen av tqila:

ja det hade varit kanon, men vi vet nog alla innerst inne att det inte kommer hända.

Ja, det är åtminstone minst ett år bort hursomhelst, eftersom vi inte fick det i iOS 6 och det vore knappast en sak som kommer i en liten uppdatering (om det skulle komma alls).

1
Bevaka tråden