- pasp
- Medlem ●
- Eskilstuna
Den kommer ju upp direkt på skärmen när man öppnar i Inställningar, strax under Wifi, Bluetooth etc, det är tillräckligt snabbväg enligt mig.
Den kommer ju upp direkt på skärmen när man öppnar i Inställningar, strax under Wifi, Bluetooth etc, det är tillräckligt snabbväg enligt mig.
Det är inte tillräckligt enligt mig, det var därför jag frågade.
Inställningar beroende på veckodag hade varit nice. Telefonen får gärna börja lysa och blinka 06:00 på vardagarna men på helgerna ska den vara tyst och svart till lunch.
Helt seriöst, jag tycker detta gnällande på tillgängligheten för inställning av vissa funktioner är löjlig.
Först så anses funktionsinställningen ligga alldeles för djupt ner i menyerna. Senare flyttas den upp och ligger direkt under settings men nä, då är det inte heller tillräckligt tillgängligt utan då ska det ligga en toggle direkt på homescreen. Skulle den komma dit är inte det heller tillräckligt utan den ska ha en fysisk knapp på telefonen och sedan skulle det inte förvåna mig om flera tycker det är dåligt också så de borde utveckla någon tankeöverföringsfunktion...
Kom igen. Lev med två tryck för att slå på eller av funktionen.
Helt seriöst, jag tycker detta gnällande på tillgängligheten för inställning av vissa funktioner är löjlig.
Först så anses funktionsinställningen ligga alldeles för djupt ner i menyerna. Senare flyttas den upp och ligger direkt under settings men nä, då är det inte heller tillräckligt tillgängligt utan då ska det ligga en toggle direkt på homescreen. Skulle den komma dit är inte det heller tillräckligt utan den ska ha en fysisk knapp på telefonen och sedan skulle det inte förvåna mig om flera tycker det är dåligt också så de borde utveckla någon tankeöverföringsfunktion...
Slå på/av? Jag lade in ett schema det första jag gjorde och har inte pillat på det sen dess.
Slå på/av? Jag lade in ett schema det första jag gjorde och har inte pillat på det sen dess.
Bara för att förtydliga, detta schema hittar ni under Notiser
Och jag gjorde samma sak och har inte brytt mig sedan dess. För nödfall under möten och så, så har jag ju muteknappen som fixar allt.
Stör ej är (för mig) mer för natten där jag vill vara säker på att vissa samtal (från mina föräldrar eller barn) når fram men jag vill inte bli väckt av andra samtal efter kl 22
Finns det fler funktioner eller produkter du inte vill att man ska ventilera synpunkter om?
Finns det fler funktioner eller produkter du inte vill att man ska ventilera synpunkter om?
Inte spontant men ge mig lite tid så
Men seriöst, just detta med gnäll kring var toggles för olika funktioner har pågått sedan iPhone 3G kom och känns så tjatigt. Det känns så meningslöst att gnälla på detta då önskan om var en viss toggle bör ligga varierar från person till person.
Men sure, ös på! Jag ska inte yttra mig om det mer.
Stör ej är fantastiskt användbar i exempelvis min situation där vi har småbarn och därmed, för att åtminstone få sova varannan natt, turas om med frugan att sova i extrarummet. Skulle den ena behöva någon assistans med barnet under natten kan man låta iphonen var på i stör ej-läge med inställningen att favoriter släpps igenom. Med ett litet telefonsamtal slipper man väcka hela huset för att man behöver en torr pyjamas, nässpray, febertermometer etc.
Hur trist att diskutera hade det inte varit om alla hade tyckt samma sak…
Helt enig.
Dock ser jag skillnad på att uttrycka sina åsikter om en sak vid ett tillfälle jämfört med att själv bli ytterligare en i raden som tar upp samma sak som har yttrats tusen gånger tidigare.
Jag har inte uttalat mig om toggles. Jag har uttalat mig om "Stör ej". Om det sedan leder till toggles struntar väl jag i om toggles redan har diskuterats i andra sammanhang?!
Fine, fortsätt tjata du...meddela oss sedan om ditt tjat har lett till någon förändring.
Peace out.
Hur menar du? Trist inställning att jag uttalar mig om att jag tycker det hela tiden gnälls på att toggles för olika saker ligger för djupt i menyerna? Jag får inte yttra mig om det, menar du?
I sämsta fallet så är jag på samma nivå som du vad det gäller inställningen, dock ser jag det som att jag trots allt ligger lite ovanför i nuvarande diskussion.