Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskriftsproblem - dubbelsidigt hp c309

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skrivaren matad med förborrat papper, hålen till höger i magasinet.
Gör ett tvåsidigt dokument i Pages.
Om jag skriver ut detta enkelsidigt kommer hålen till vänster både på sidan 1 och sid 2 (korrekt).
Om jag i stället skriver ut detta dubbelsidigt kommer hålen att vara till höger på sidan 1.
Utskrift i båda fallen ovan med cmd-P.
Om jag gör cmd-P och sparar till PDF, öppnar denna fil, cmd-P och ställer skrivaren för dubbelsidigt och startar utskrift får jag ett blad med hålen till vänster på sidan 1.

Tycker att jag verkligen försökt allt, men kommer ingen vart. Dessutom har detta alltid fungerat tidigare utan mental intervention. Nu skriver jag inte ut så ofta, så jag vet inte om detta kom med 10.8.2, 10.8.1 eller 10.8.

Tacksam för alla idéer.

Så typiskt. Efter all ovanstående text hittade jag problemet. (Åtminstone) i Pages och cmd-P är automatvalet under "Pappershantering" - "Sidordning" problemet. Om man ändrar "Automatsiskt" till "Normal" fungerar allt igen. Har inte kollat i andra program, men borde vara samma sak där.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-26 16:58

Troligen är det utskriftsordningen. Automatisk skriver nog ut baklänges, dvs 4, 3, 2, 1 (för att den första sidan ska hamna överst i utskriften), medans Normal skriver ut 1, 2, 3, 4. Tror jag....

1
Bevaka tråden