Okej, känner mig riktigt uselt behandlad av Dustin nu.
Jag la min beställning tidigt, fick plats nummer 10. Eftersom jag som student inte är helt gjord av pengar så ville jag lägga upp köpet som en delbetalning. Detta gick förstås inte eftersom Dustin hade lagt ut telefonen till fantasipriset 17 000:-, Klarna som sköter delbetalningarna ger inte studenter "kredit" för så pass höga belopp. Jag mailade Dustin direkt efter jag lagt beställning för att fråga och få bekräftelse om jag kunde flytta från postförskott, som jag blivit tvungen att beställa under, till delbetalning. Svaret blev: "Vi kan inte ändra detta nu men håll utkik då det närmar sig så kan vi justera detta då."
Sedan tänkte jag inte på det mer förrän jag såg i andra tråden att de nu hade fått in enheter men att priset fortfarande inte var bestämt. Jag började chatta med supporten för att kolla om det nu gick att flytta över min order till delbetalning och fråga om jag skulle vara del i första utskicket. Svaret blev: Ja, du kommer få din telefon med första utskicket och NEJ, du kan inte flytta från postförskott till delbetalning. Den enda lösningen från deras sida är att annullera min nuvarande order och placera en ny. Vilket såklart innebär att telefonen jag teoretiskt sett skulle kunna hålla i handen på fredag kommer istället komma till mig x antal månader in i framtiden (som det ser ut nu med efterfrågan).
Detta är för mig helt befängt. Ursäkten från deras sida är att personen som sa att det var ok från början är ny på sin post och inte visste hur det fungerade.
Jag vet inte var jag vill komma med det här inlägget, jag vet bara att jag är sjukt frustrerad och upprörd över att inte få en telefon på grund av en brist i deras beställningssystem. Om de hade satt priserna till 10 000 från början så hade jag inte suttit här nu utan kunnat lägga upp det på delbetalning direkt. Om de hade meddelat mig tidigare att det inte går att justera till delbetalning så hade jag förmodligen beställt någon annanstans, men som det ser ut nu kommer jag alltså få vänta åtminstone ett par månader innan jag kan få en ny lur (sitter i dagsläget med en 3GS som är över 3 år gammal och seg som sirap).
Som mångårig kund hos Dustin så är det såklart att man tvivlar trots att man tidigare bara haft goda erfarenheter av företaget.