Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket nätverkskort sitter i min Macbook Pro?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dra tråd enl de rekommendationer du fick ovan från filipelo - han är grymt duktig på sånt här.
Köp en Airport Extreme - eller en Time Capsule (med inbyggd hårddisk för backande).
Koppla in, funkar. bra så.

Min egen rekommendation om tråd, dra det där du kan. Använd trådlöst där det inte funkar med tråd.

Egna nätverket. Två iMacs, en skrivare och en ATV och en TimeCapsule. Alt funkar är hur stabilt som helst.

Trådat mellan datorerna till TC, trådat till nätet från TC.
Trådat till ATV2:an vid TV'n och trådat till skrivaren.

Trådlöst till 2 iPhones, en ipad och en bärbar dator som ofta är på besök.

vad jag har i trådlös speed? Tja, jag vet inte, det funkar fint iaf.

Att jaga de enorma hastigheter du vill ha över trådlöst är en utmaning. Fråga är om du kommer få
det att funka. Skickar du data och en enhet skickar tillbaka kommer överföringshastigheten halveras.
Startar nån en Micro vet man inte vad som händer....

Jag är rädd för att du bygger en massa problem, dels genom att köra "on the edge", blanda in andra routers
från tredje part, (Zyxel) och att dessutom försöka byta ut nätverkskortet inne i burken.
Det var nog aldrig avsett för att bytas ut av slutkund....

• Medlem
  • Linköping
  • 2012-08-21 23:44
Ursprungligen av Goflorp:

Dra tråd enl de rekommendationer du fick ovan från filipelo - han är grymt duktig på sånt här.
Köp en Airport Extreme - eller en Time Capsule (med inbyggd hårddisk för backande).
Koppla in, funkar. bra så.

Min egen rekommendation om tråd, dra det där du kan. Använd trådlöst där det inte funkar med tråd.

Egna nätverket. Två iMacs, en skrivare och en ATV och en TimeCapsule. Alt funkar är hur stabilt som helst.

Trådat mellan datorerna till TC, trådat till nätet från TC.
Trådat till ATV2:an vid TV'n och trådat till skrivaren.

Trådlöst till 2 iPhones, en ipad och en bärbar dator som ofta är på besök.

vad jag har i trådlös speed? Tja, jag vet inte, det funkar fint iaf.

Att jaga de enorma hastigheter du vill ha över trådlöst är en utmaning. Fråga är om du kommer få
det att funka. Skickar du data och en enhet skickar tillbaka kommer överföringshastigheten halveras.
Startar nån en Micro vet man inte vad som händer....

Jag är rädd för att du bygger en massa problem, dels genom att köra "on the edge", blanda in andra routers
från tredje part, (Zyxel) och att dessutom försöka byta ut nätverkskortet inne i burken.
Det var nog aldrig avsett för att bytas ut av slutkund....

I stort sett flytter allt på ganska bra ändå tycker jag men det blir knas så fort jag tankar hem då blir nätverket seg kan vara så att jag bara behöver bytta ut routern så kanske det blir flytt på allt annars är jag mer än nöjd nu. det ända jag skulle kunna tänk mig att tråda är i så fall media spelaren för det är på den jag kollar min mkv filer då hackar det men Nasen är trådad till routern och det är bra flytt i den.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-08-22 16:31
Ursprungligen av FareMac:

Kommer köra en NAS-server som jag kommer strema mycket till och från sen behöver det inte absolut vara 100mbit/s men vill bara kunna använda så mycket som möjligt av hastigheten när jag ändå bettalar för det. sen kan det vara så att jag nöjer mig med den routern jag får låna av BBB glömde nämna det kommer få en Zyxel 2812.

Min andra fråga är ska jag satsa på och köpa antenner istället till den ? och i så fall vad är skillnaden mellan en 5 dbi 6 dbi och 7 dbi antenn vad jag kan hitta verkar 7 dbi vara dyrare än 8 dbi antenn

det jag kommer ha kopplat till den samanlagt är

Readynas ultra 4 med kabbel till routern

och det här kommer vara trådlöst

1st macbook pro 2011 tidig
1st Sony vaio bärbar
1st mediaspelare
1st dreambox
1st Ipad 2
1st Apple tv3
1st Playstation 3
2st iphone 4S

Om det ska fungera med flera enheter samtidigt så koppla mediaspelare / dreambox / appletv och ps3 med sladd. Ps3 har bara stöd för G, dvs 54Mbit (ca 20 i bästa fall i praktiken).

• Medlem
  • Linköping
  • 2012-08-22 20:30
Ursprungligen av Json_81:

Om det ska fungera med flera enheter samtidigt så koppla mediaspelare / dreambox / appletv och ps3 med sladd. Ps3 har bara stöd för G, dvs 54Mbit (ca 20 i bästa fall i praktiken).

låter som en bra ide men i så fall drar jag bara en kabel och kopplar på en switch ? det borde väll funka och trådar allt från switchen till mediaspelaren dreamboxen apple tv och ps3 ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-08-22 21:24

Japp.

• Medlem
  • Linköping
  • 2012-08-22 21:34

Lysande då gör jag det för det som är egentligen viktigast för min del är att filmerna från Nasen flyter på som dom ska till medispelaren för jag kollar väldigt mycket på film

• Medlem
  • Linköping
  • 2012-09-27 07:08

Lite uppdatering på det trådlösa hastigheten mellan datorn macbook pro 2011 och D-Link Dir-857 är mer än nöjd när jag kan få ut hela hastigheten

• Medlem
  • 2012-09-27 16:45

Inte dåligt att ni får mer än 100 Mbit/s här i Lund trycker de inte ut mer än drygt 94. Fast jag har kortare svarstid än du.

Ursprungligen av FareMac:

[ATTACH="CONFIG"]35245[/ATTACH]

Lite uppdatering på det trådlösa hastigheten mellan datorn macbook pro 2011 och D-Link Dir-857 är mer än nöjd när jag kan få ut hela hastigheten

Bevaka tråden