Det här inlägget borde egentligen hamnat i ett MacOS9-forum, men eftersom det inte fanns något sådant postar jag här:
Jag hittade ett par gamla skivavbildningar från två 1.44 Mb-disketter innehållande två segment/filer. Dessa är en bild jag gjorde för många år sedan (omkring 1995). Minns väl att jag "skulle ta en säker backup för framtiden". Delade upp bilden i två filer eftersom de inte rymdes på en diskett och kopierade sedan filerna till varsin diskett.
År 2012 hittar jag alltså disketterna (eller .img-filerna), konverterar dessa till .dmg-filer och... tja, jag kan inte kombinera filerna till något läsbart. Har provat StuffitExpander, men den mjukvaran känner inte igen filerna ("filnamn.1" & "filnamn.2").
Kan någon peka mig i rätt riktning att kombinera/packa up filen till en bild? Eller kanske sitter på ett rullande MacOS9-system med de vanligast förekommande komprimerings- och expanderingsmjukvarorna installerade?
Filerna kan tankas hem här (och skulle du lyckas slå ihop allt till en bild (troligtvis en TIFF eller PSD) vore jag superglad med ett vändande mejl med bilden som bilaga