- DiSNEYN
- Medlem ●
Tänkte att vi kunde samla en tråd där vi som skall köa kan stöa och blöta detta?!
Själv skall jag köa i Göteborg iår. Det positiva med i detta fall Telia där jag idag har abbonemang är att de iår kommer att ha midnattslansering i fler butiker än någonsin!
Mer info om detta här! Nattöppet hos Telia – ses vi i kön till iPhone 5? | Smartare Vardag
Hur ser det ut för de andra kedjorna? Nån som vet om Tele2, Telenor eller Tre eller nån av giganterna kommer ha midnattslansering?
Hej alla som läser denna tråd!
Om du ska köa utanför en butik för iPhone 5 - ta gärna en bild och skicka till nyhet (a) 99mac punkt se. Vi vill gärna sammanställa så många bilder som möjligt och visa upp på 99mac.
Tack på förhand!
Mvh,
Joacim
Chefred, 99mac.
Jag funderar på att köa till Apple Store i Täby, för att få en olåst telefon istället för den låsta jag har beställt från Telia. Är det fler här som ska göra det? Ett 99mac-camp kanske?
Jag hade också tänkt göra det om de har nattöppet. Men jag läste att de inte skulle ha det, och då vetefan. Jobbar på fredag liksom =/
Jag ska ev. åka upp. Undrar när man ska sikta på att vara där för att börja köa? Vill gärna inte gå där ifrån utan en telefon.
Det verkar med all sannolikhet så att Apple Store i Täby öppnar kl. 8 på fredag morgonen. Pratade precis med dom på telefon.
Det verkar med all sannolikhet så att Apple Store i Täby öppnar kl. 8 på fredag morgonen. Pratade precis med dom på telefon.
Konstigt det där. Telia har "bara" 2 butiker med nattöppet i Stockholm. Dom andra har ordinarie tid eller ett par timmar tidigare. Tidigare var det fler.
Vet inte hur dom andra operatörerna gör. Kungsgatan brukar ju vara ett eldorado med nattöppna butiker.
Jag såg två snubbar sitta utanför Teliabutiken på Kungsgatan i Stockholm när jag körde förbi på vägen till jobbet i morse.
Extremt
Någon sitter på information om The Phone kan tänkas ha olåsta (ej operatörslåsta) telefoner ?
Har hört mig för med mina lokala Elgiganten och Siba butiker, men de kommer endast att låsta varianter.
Den enda butiken jag känner till som kommer att ha olåsta iPhone 5 är Apple Store Täby, men tänkte att det kanske borde finnas någon annanstans ?
Har nån av er fått nån indikation på hur tillgången på de olika modellerna kommer att bli imorgon natt? Och kommer vanliga Telia-butiker att få enheter som de börjar sälja morgonen därpå?
Telia har sagt att de större butikerna i typ Stockholm, Göteborg och Malmö kommer få något fler telefoner än mindre butiker.
De butiker som inte har midnattslansering kommer att ha telefoner att sälja när de öppnar vid deras ordinarie öppettider.
God jaktlycka!
Jag och en polare kommer ställa oss i Götet. Kan vi inte alla bara tillsammans bestämma att vi inte ställer oss innan 23:00, så vi slipper stå där hela kvällen och frysa och se ut som idioter
Det skall ju regna hela kvällen, så tror inte att det kommer bli nån rusning. 23 lät som en bra idé )
Telia har sagt att de större butikerna i typ Stockholm, Göteborg och Malmö kommer få något fler telefoner än mindre butiker.
De butiker som inte har midnattslansering kommer att ha telefoner att sälja när de öppnar vid deras ordinarie öppettider.
God jaktlycka!
Intelligent uttalande av Telia... Större butiker får fler än mindre butiker...
Intelligent uttalande av Telia... Större butiker får fler än mindre butiker...
Mycket intelligent - och stängda butiker (var det en på Öland eller Gotland som någon skrev i ett annat inlägg) dom får inga alls.
Helt i klass med det Telia skrev efter den röriga natten 21/9 och alla olika lev.besked.
"Beror på alla olika sätt det går att beställa på - butik - kundtjänst och telia.se." Dom två första tror inte jag var problemet på natten..............
The Phonehouse öppnar tidigare i vissa butiker:
Kopierat från deras hemsida:
iMorgon 07.00
Det största som hänt Phone House sedan The Phone House.
Imorgon 28/9 öppnar våra butiker 07.00 och vi bjuder på frukost och ett stort produktsläpp.
Stockholm
Fältöversten, Valhallavägen 144
Grev Turegatan 13
Kista Galleria, Kistagången
Kungsgatan 29
Kungsgatan 3
Odengatan 62
Sankt Eriksplan 6
Sergelgången
Solna, Biblioteksgatan 18
Sveavägen 26
Täby Centrum
Vasagatan 36
Vällingby Centrum, Vällingbygången 2
Västermalmsgallerian, Sankt Eriksplan
Upplands Väsby: Dragonvägen 86
Göteborg
Allum, Nils Henriksson väg 3
Frölunda Torg
Kungsgatan 56
Nordstan
Odinsplatsen 2A
Sisjövägen 45
Spannmålsgatan 16
Malmö:
Södra Förstadsgatan 2
Lund:
Mårtenstorget 10
Kristianstad:
Östra Boulevarden 42
Uppsala:
Stora Torget 4
Västerås:
Kopparbergsvägen 25
Jag kommer inte att köa, men tänker live-rapportera från Telias butik i Sundsvall.
Underbart! Birsta eller? Själv köade jag 2 år i rad på Telia butiken på Storgatan och blev "nördigast i Sundsvall" i tidningarna först kom jag båda åren! Men iår blir det Göteborg då jag bor här numera!
Underbart! Birsta eller? Själv köade jag 2 år i rad på Telia butiken på Storgatan och blev "nördigast i Sundsvall" i tidningarna först kom jag båda åren! Men iår blir det Göteborg då jag bor här numera!
Yes, det är Birsta som gäller här i år. Vi får se hur många människor som hittar dit i natt. Det kräver ju att man har tillgång till en bil, så där faller ju en del bort automatiskt.
Yes, det är Birsta som gäller här i år. Vi får se hur många människor som hittar dit i natt. Det kräver ju att man har tillgång till en bil, så där faller ju en del bort automatiskt.
Annars kan man alltid ta en buss dit med din tur
Kolla vår lista här och ge förslag om vi missat någon/några butiker: http://www.99mac.se/artiklar/3104-har-koar-till-iphone-5-ikvall.html
Är det ngn som vet om man kommer kunna köpa iPhone5 utan abonnemang imorgon från phone house?
Är det ngn som vet om man kommer kunna köpa iPhone5 utan abonnemang imorgon från phone house?
Om du menar "ej operatörslåst" så kan jag svara dig (och min egen fråga ovan) - nej.
Fick svar från The Phone House:s kundtjänst nu och de har enbart operatörslåsta telefoner imorgon.
Med största sannolikhet är det bara Apple Store i Täby som kommer att ha olåsta iPhone 5 till försäljning över disk imorgon.
Om du menar "ej operatörslåst" så kan jag svara dig (och min egen fråga ovan) - nej.
Fick svar från The Phone House:s kundtjänst nu och de har enbart operatörslåsta telefoner imorgon.
Med största sannolikhet är det bara Apple Store i Täby som kommer att ha olåsta iPhone 5 till försäljning över disk imorgon.
Nej jag menar utan abonnemang. Jag har redan ett bundet abonnemang och vill kunna köpa en telefon utan att binda upp mig på ngt mega maxi super duper abonnemang
På plats utanför Birsta City i Sundsvall. För närvarande 7 personer i kö, där jag är på plats nummer två. Telia uppgav tidigare att de kommer att ge ut turordningsnummer så att köande människor kan få möjlighet att röra sig lite utan att förlora sin plats. Exakt tid för när detta kommer att ske vill de tyvärr inte avslöja när jag frågar.
Att döma av vad som händer innanför så verkar de också komma att bjuda på något i dryckesväg under kvällen, och eventuellt någonting som går att äta. Åtminstone tas sådant in i ganska stor mängder på deras lager just nu.
Uppdaterar löpande under kvällen - antingen här eller på annan plats i 99s forum.
På plats utanför Birsta City i Sundsvall. För närvarande 7 personer i kö, där jag är på plats nummer två. Telia uppgav tidigare att de kommer att ge ut turordningsnummer så att köande människor kan få möjlighet att röra sig lite utan att förlora sin plats. Exakt tid för när detta kommer att ske vill de tyvärr inte avslöja när jag frågar.
Att döma av vad som händer innanför så verkar de också komma att bjuda på något i dryckesväg under kvällen, och eventuellt någonting som går att äta. Åtminstone tas sådant in i ganska stor mängder på deras lager just nu.
Uppdaterar löpande under kvällen - antingen här eller på annan plats i 99s forum.
Kan du inte ta lite bilder?!