Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Okända datorer kommer upp under Delat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 20:02

Hejsan.

För ett tag sedan så hade jag problem med mitt bredband från BBB. Det gick upp och ner i både tillgänglighet och hastighet.
Man provade en massa saker och tillslut så hittade man ett fel och jag fick igen fullt fläsk. Upp till 6mb/sek var inga problem.

Nu har dock ett annat lustigt problem kommit upp. I min sido meny i finder och under Delat. Så kommer det upp datorer med namn jag aldrig sett tidigare. Det är heller inte människor som bor nära (Kungsholmen bor själv i Vasastaden)

Lite olika namn kommer även upp under airtunes högtalare i Itunes.
Jag kan inte connecta till någon eller spela musik. Men undrar hur i hela fridens namn dom kan komma upp på min dator?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-27 20:14

Hej,

Har upplevt samma sak tidigare, är du inkopplad direkt till ditt modem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 20:16

Nej. Det är en nätverkskabel till en Extreme och som i sin tur har kabel in i modemet som är satt i bryggat läge

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-27 20:21

Att jag fått upp okända människor vid "delat" har hänt mig under alla år med stadsnät. Något bättre svar har jag tyvärr inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 22:24

"Felkonfigurerat" nätverk av operatören, tycker jag. Har de satt upp VLAN rätt ska det inte bli så.
nu gör det ju inte så mycket eftersom man ändå inte kommer åt varann, men det ser inte så snyggt ut. Och är det många lägenheter/datorer i ett hus blir ju listan ganska lång med ovidkommande information.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-27 22:43

Jo det är klart. Nu är det så att jag bor ungefär 3 km från dom som jag får upp, på andra sidan en kanal på 2 olika stadsdelar. Förstår verkligen inte hur det kan bli så dock.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 22:50

Se ovan, dåligt konfigurerade nätverk.

1
Bevaka tråden