- Borttaget
- Oregistrerad ●
Då är ni enda klubben i Europa som inte räknar inhemska titlar. Men å andra sidan, det är ju det där med kamratgården och matematik igen.
Btw, uefacupen...cupen för förlorarna. Hur har det gått för er i Europacupen/Champions League? Hur många finaler har ni varit i där? Ah, just det ja...noll.
Två namn - Pichi Alonso, Per Edmund Mort.
Underbart!
Först nämner du titlar, nu drar du upp förlorade finaler?
Second place, first looser. Hellre ett guld än att vara ständig tvåa
Först nämner du titlar, nu drar du upp förlorade finaler?
Second place, first looser. Hellre ett guld än att vara ständig tvåa
Så hellre vinst i Svenska Cupen än förlust i Champions League-final?
Så hellre vinst i Svenska Cupen än förlust i Champions League-final?
Ohja, vem fan vill förlora CL!?
Jag har känt hur det känns att förlora Allsvenskt guld mot ärkerival. Hade valt ett cupguld före det alla gånger.
.....Men, eftersom att SvFF inte ställer några krav på svenska fotbollsklubbar utan tar det som en lek där "alla ska kunna vara med och leka" så blir det som det blir....
SvFF ställer ganska höga krav på klubbarna. Det är ganska många klubbar som måste bygg om eller bygga nya arenor innan 2014 för att få spela i Allsvenskan. Och ingen ekonomisk hjälp ger de heller, bara ställer krav. Många av de mindre klubbarna får gå med mössan i hand till kommunen och be om finansiering, pengar som borde gå till skolor och äldreomsorg istället.
Dock kan jag tycka att många arenor bör rustas upp för publikens skull, men inte för SvFF's skull.
Ja, det är helt sjukt när man tänker på det...de borde nog se över vad det egentligen är för sport de håller på med.
Beror på deras mål, vill man vinna AS så räcker det att vara konstgräslag
Snick snack, man kan ju undra vem du har talat med
Ni göteborgare...när ni leder Maratontabellen så är det guld och gröna skogar, när ni nu inte leder den längre så påstår ni att vi aldrig har tyckt att den var intressant.
När man talar om antal titlar så räknar ni (och då som enda personer i hela världen) bara SM-guld och inget annat, begreppet "titlar" har tydligen en helt annan innebörd i gbg än i resten av världen. De två internationella titlarna tror ni är allt i hela världen
MFF är bästa svenska lag genom tiderna. Jag förstår att det svider något oerhört för en göteborgare men sådan är sanningen. Vi har flest titlar, vi leder Maratontabellen, vi har som enda svenska lag varit obesegrade 49 matcher i rad (varav 23 vinster i rad), vi har varit i final i Europacupen för Mästarlag, vi har haft fler guldbollenvinnare, vi har vunnit bragdguld...ska jag fortsätta?
Som sagt, jag har full förståelse för att detta svider för er göteborgare men det är bara tramsigt att förvanska sanningen
Zinned kan fortsätta vara förvirrad. Men idag borde han vara lika glad som jag.
Tack vare de finaste kamraterna i världen tappar bönderna i Borås poäng, IFK tar sig längre ifrån kvalstrecket och söndagen känns plötsligt inte lika jobbig. En tråkig bi-effekt är dock att MFF komme några poäng närmre guldplats.
Spelar bort?
3 poäng ifrån och 18 poäng kvar att spela om.
Joråsåatte...
Ni är bortspelade på fjärdeplats. Det krävs inte bara att ni vinner en och spelar lika två (ni kan inte vinna på målskillnad). Det krävs även att ALLA lag före er förlorar två. Något som inte kommer hända
Ni är bortspelade på fjärdeplats. Det krävs inte bara att ni vinner en och spelar lika två (ni kan inte vinna på målskillnad). Det krävs även att ALLA lag före er förlorar två. Något som inte kommer hända
Nej, krävs endast att BK Röva förlorar två av sex matcher.
Och ni i ICA Fisk kan ju börja imorgon
Nej, krävs endast att BK Röva förlorar två av sex matcher.
Och ni i ICA Fisk kan ju börja imorgon
Det blir läggematch. Alla med hjärta för IFK ger hellre guldet till Häcken än till något av de sketlag som är med och slåss om det i övrigt.
Det blir läggematch. Alla med hjärta för IFK ger hellre guldet till Häcken än till något av de sketlag som är med och slåss om det i övrigt.
Grabben. Jag tror bestämt du hade fel. Allt från Gbg är kört i årets allsvenska.
Jag är mycket besviken på MFF. Jag har stått på Norra läktaren i många år och inget sårar mig så mycket som att att förlora mot IFK Glennborg, på hemmaplan! Löjeväckande. Jag vill att Malmö ska vinna, annars struntar jag i vilket lag som vinner Allsvenskan (nåja, lag som spelar på plast borde inte få spela överhuvudtaget...). Alltid himmelsblå!
Jag gläds iaf åt att Snoka hamnar på övre halvan av tabellen efter att förra året ha varit nykomling. Vad månde då bliva nästa säsong?!
Jag kanske inte gläds, men det är en klassisk förening som hör hemma i allsvenskan.
Jag kan bara konstatera att jag faktiskt kan pusta ut. Det blir inte kvar för IFK i år. För att det skall bli kval krävs att vi förlorar tre av fem sista omgångarna, samtidigt som Sundsvall vinner minst tre för att gå om. En hemsk säsong är snart över och det är bara att blicka fram mot nästa.
Det finns en rolig sak och en tråkigt sak med årets allsvenska vinnare.
Det tråkiga: Att riktigt fotboll börjar dö i Sverige när det lag som vinner vunnit en enda match på riktigt gräs typ.
Det roliga: Att Magnus Haglund behövde fem år av allsvenskans starkaste trupp för att kunna ta hem guldet.
En riktig pissklubb tar hem det, bedrövligt.
En riktig pisslubb som spelar på balkongmatta tar hem det, löjligt.
En riktig pissklubb som kommer få så mycket röspö av det internationella motstånd de kommer ställas inför.
En riktig pissklubb som är en uppstickare och trots det den gnälligaste jävla förening i hela sverige.
En riktig pissklubb som har de mest gnälligaste spelare man kan tänka sig.
430+ dagar gick det innan ellos tog sin första trepoängare på gräs. Sicken pissförening.
Klubben är gul. Det säger mycket.
Fyra poäng före blowitt i Maratontabellen, det säger mer än den tramsförening som nu vann allsvenskan.