Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla SMS försvinner efter uppdatering till iOS 6

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha uppdaterat min iPhone 4S från iOS 5.2.2 till iOS 6 så försvann alla SMS. Naturligtvis gjorde jag en säkerhetskopiering via iTunes inför uppdateringen ifall något sånt här skulle hända, men jag kan inte ens få tillbaka någon SMS-historik genom att återställa till säkerhetskopian. Någon som har några tips?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2012-09-21 11:09

för mig försvan endast 2st sms i samband med uppdateringen, dessa var dock dem viktigaste (SJ sms-biljetter)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 11:52
Ursprungligen av krester:

för mig försvan endast 2st sms i samband med uppdateringen, dessa var dock dem viktigaste (SJ sms-biljetter)

SJ-biljetter kan du få skickade på nytt om du kontaktar SJ, Twitter eller telefon.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-21 12:18
Ursprungligen av joakimo:

SJ-biljetter kan du få skickade på nytt om du kontaktar SJ, Twitter eller telefon.

Men det är en bugg. Och nu är den också felanmäld av mig hos Apple. Jag uppmanar er andra att göra likaledes.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-21 22:57
Ursprungligen av frazze:

Men det är en bugg. Och nu är den också felanmäld av mig hos Apple. Jag uppmanar er andra att göra likaledes.

Det är faktiskt en buggFIX.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-21 23:06

Näe, det är en BugFixBug.

Är det värt att vänta till de har fixat buggen, dvs kommer smsen komma tillbaka då när man gör den uppdateringen? Eller ska man försöka fixa detta manuellt på en gång? Har sökt men inte hittat något bra svar på hur man fixar det nu...

Ursprungligen av pearly_:

Är det värt att vänta till de har fixat buggen, dvs kommer smsen komma tillbaka då när man gör den uppdateringen? Eller ska man försöka fixa detta manuellt på en gång? Har sökt men inte hittat något bra svar på hur man fixar det nu...

Du kan fortfarande ta backup och uppdatera via iTunes.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan fortfarande ta backup och uppdatera via iTunes.

Hur menar du? Jag försökte återställa via säkerhetskopia men då sa Itunes att "det inte gick pga ett fel". Så jag vågar inte reseta telefonen helt om det skulle vara så att inte säkerhetskopian går att återskapa...

Ursprungligen av pearly_:

Är det värt att vänta till de har fixat buggen, dvs kommer smsen komma tillbaka då när man gör den uppdateringen? Eller ska man försöka fixa detta manuellt på en gång? Har sökt men inte hittat något bra svar på hur man fixar det nu...

Men problemet gäller väl bara de SMS som du tog emot före du gjorde uppdateringen? De SMS som du tar emot efter uppdateringen ska det inte vara några problem med.

Dvs: problemet borde vara väldigt begränsat

Ursprungligen av BlackSmp:

Men problemet gäller väl bara de SMS som du tog emot före du gjorde uppdateringen? De SMS som du tar emot efter uppdateringen ska det inte vara några problem med.

Dvs: problemet borde vara väldigt begränsat

Exactemento! Det är bara SMS mottagna FÖRE uppgraderingen där angiven avsändare inte stämmer överens med avsändarens telefonnummer som påverkas.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-30 12:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Men problemet gäller väl bara de SMS som du tog emot före du gjorde uppdateringen? De SMS som du tar emot efter uppdateringen ska det inte vara några problem med.

Dvs: problemet borde vara väldigt begränsat

Det verkar som om pearly_ tänker i samma banor som mig och gärna vill kunna se vad som hänt tidigare (dvs bland annat behålla gamla meddelanden).

Skulle en lösning vara att synka den gamla telefonen med iCloud, och sedan låta en ny telefon synka mot samma moln?
Det borde väl återställa allt, inställningar, meddelanden, lösenord på nätver mm. eller?

Detta förutsätter förstås att man fortfarande innehar en gammal telefon att iClouda..

(Jag försökte återställa via säkerhetskopia men då sa Itunes att "det inte gick pga ett fel")

Men det gäller inte alla meddelanden. Se Pmarriots inlägg.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-30 19:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Men det gäller inte alla meddelanden. Se Pmarriots inlägg.

Jo jag vet, jag har drabbats av detta problem också (med SMS från Posten m.fl. som inte kan läsas).

Raderar ni aldrig SMS från "namngivna avsändare" typ Posten, Mina vårdkontakter, Schenker, Adlibris, Västtrafik osv? Vad är vitsen med att ha dem kvar när man hämtat ut paketet, läst handlingen, rest på biljetten, osv?
Jag kan förstå att man vill spara personliga SMS, men dessa från företag och myndigheter förstår jag inte...:tveksam:

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-30 21:37

Jag raderar inga SMS, varför skulle man?

Det är kanske bäst att förklara hur jag kan gillar två tillsynes motstridiga inlägg:). Jag raderar sällan sms - i princip aldrig - som zappee men samtidigt så ser jag ingen anledning till att spara gamla biljettsms etc så jag är inte speciellt bekymrad över att sådana försvinner efter användning.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-10-20 22:13

Skulle kolla inloggningsuppgifter jag fått på sms för ett tag sedan (vet inte exakt när). När jag klickade på sms:et försvann det... Surt

1
Bevaka tråden