Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur syncar man påminnelser mellan mac och övriga enheter?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat skriva in saker jag vill bli påmind om i "Påminnelser" på min mac för att tanken var att jag skulle få upp dem i min iPhone så att jag sedan får påminnelserna när jag är på en specifik plats, men går jag in i i appen på telefonen så är det helt rent där inne, finns inte en enda påminnelse. (har provat både påminnelser med tid och plats-notiser)

har provat att ta "Synkronisera nu" i ja, vad det nu kallas i os x, menyfältet högst upp där klocka, batteri osv är..
men detta hjälper alltså inte. har även provat att skriva påminnelserna i både hem, kalender, och arbete.

Så någon som vet hur jag löser detta?

Slå på iCloud

ja icloud är "på", eller hur menar du?

jag syncar kontakter och kalender med google/gmail och påminnelser med icloud i telefonen.
på mac så har de av någon anledning valt att inte dela på kalender och påminnelser så har valt att synca kalender & påminnelser med google/gmail i OS X då jag inte har något val eftersom jag har kontakterna på google/gmail.

sen har jag ju icloud på för allt annat som går att synca, men det hör ju inte hit.

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-30 21:43

Du har gått in i systeminställningar på datorn och loggat in i iCloud och markerat de tjänster du vill använda?

Apple - iCloud - Learn how to set up iCloud on all your devices.

När jag skriver eller gör något på de appar jag markerat så dyker det upp direkt på dom andra enheterna, dator, iPhone eller iPad. Förutsättningen är också att man är uppkopplad...;)

Ursprungligen av Hjopek:

Du har gått in i systeminställningar på datorn och loggat in i iCloud och markerat de tjänster du vill använda?

Apple - iCloud - Learn how to set up iCloud on all your devices.

När jag skriver eller gör något på de appar jag markerat så dyker det upp direkt på dom andra enheterna, dator, iPhone eller iPad. Förutsättningen är också att man är uppkopplad...;)

precis, men eftersom de valt att inte dela på kalender och påminnelser i OS X, så har jag gmail som syncar det eftersom jag har min kalender på gmail.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-30 23:17
Ursprungligen av tqila:

precis, men eftersom de valt att inte dela på kalender och påminnelser i OS X, så har jag gmail som syncar det.

Då antar jag att du inte kör Mountain Lion, för där är Påminnelser en egen app. Det hade varit bra om du hade nämnt det och din gmail-lösning direkt. Det blir lite svårt att ge vettiga svar annars.

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-09-30 22:07

På tal om mail och kontakter, jag trodde det var möjligt att exportera sina kontakter från google och sedan importera i Mail.
Måste ju vara lättare att ha allt på samma ställe. Men vad vet jag som inte använder Googles mail eller kalender.:p

Ursprungligen av Hjopek:

På tal om mail och kontakter, jag trodde det var möjligt att exportera sina kontakter från google och sedan importera i Mail.
Måste ju vara lättare att ha allt på samma ställe. Men vad vet jag som inte använder Googles mail eller kalender.:p

hur exporterar man kontakter/kalender till icloud då? har faktiskt suttit och funderat över om det kanske är värt att köra allt på icloud (utom mail).
anledningen till att jag tvekat är för att om jag någon gång skulle köra med något annan hårdvara så är det lättare om det finns på google än på icloud.

jag kör mountain lion, men antar att du inte gör det eftersom du inte verkar ha koll på att de valt att inte dela på kalender och påminnelser i icloud-settings. vill du ha en skärmdump som bevis?

och hade du valt att läsa mitt andra inlägg så hade du även vetat att jag hade en gmail-lösning. men det gjorde du visst inte heller..

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-30 23:23
Ursprungligen av tqila:

jag kör mountain lion, men antar att du inte gör det eftersom du inte verkar ha koll på att de valt att inte dela på kalender och påminnelser i icloud-settings. vill du ha en skärmdump som bevis?

Det framgick inte att du menade inställningsmässigt. Min smiley var där för att markera att mitt inlägg var menat som ett vänligt och konstruktivt påpekande. Att då svara på ett sarkastiskt och nedlåtande sätt för att någon missuppfattar dina otydliga uttalanden kommer inte att få fler att hjälpa dig direkt.

Lycka till och tack och hej.

tack och hej

äh, fuck it som man säger.

exporterade allt till icloud och kör nu enbart mailen med exchange gmail.

så nu funkar påminnelser.

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-01 10:29

Det här var väl nytt angående kontakter, ett tips bara
Synka dina kontakter mot Google | Feber / Mac

• Medlem
  • International user
  • 2012-10-26 21:30

När vi är inne på synkning - hur vet jag om en APP jag är intresserad av fungerar så att den automatiskt synkar mellan iPhone - iPad (kanske även med MacBook)? Det fungerar med Everyday Notes, Tomorrow HD m.fl.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-27 12:03

Läsa specen till appen? Eller vad menar du?

En sak som irriterar mig med påminnelserappen i iOS är att appen måste vara igång för att synca. Dvs. skriver jag in en påminnelse med alarm på Macen eller iPaden och vill bli påmind krävs det att jag, innan händelsen inträffar, någon gång satt igång appen i min iPhone - annars kommer den inte att påminna mig.
Som jag förstått det är det inte meningen att det ska vara så, utan att "det bara ska fungera" genom att påminnelsen syncas via push, men så är uppenbarligen inte fallet.

Påminnelserna synkas väl via IMAP om jag inte missminner mig, alltså via mailtjänsten i iCloud?

1
Bevaka tråden