Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 funkar inte med min version av iTunes

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta problem, fick min nya iPhone 5 idag och kopplade upp den mot iTunes som då säger att jag behöver en ny version som sen inte stöds av min dator. Har Mac OS X 10.5.8 som inte är kompatibelt med nya iTunes! Finns det någon lösning?

Citat:

Syncing with iTunes on a Mac or PC requires:
Mac: OS X v10.6.8 or later

Apple - iPhone 5 - View all the technical specifications.

Vilken datormodell är det?

En macbook

Ursprungligen av henkelund78:

En macbook

Då borde du kunna köra 10.6.

Men du får gärna berätta lite närmare, vilken Macbook-modell det är.

Vilken MacBook?

När jag försöker uppdatera får jag meddelandet att det inte finns några uppdateringar! Tycker ju att om det funkar med PC borde det funka för mig

När jag försöker uppdatera får jag meddelandet att det inte finns några uppdateringar! Tycker ju att om det funkar med PC borde det funka för mig

Varför borde det funka? Du har ett operativsystem som är tre generationer äldre än det nuvarande. Det är ganska gammalt, och då kan man inte begära att alla de senaste programversionerna ska kunna köra på det operativsystemet.

Jadu, inte aluminium utan vit 4 år gammal, hjälper det?

hjälper det?

Nej, inte mycket.

Om du berättar lite närmare vilken modell det är, så kan vi berätta ifall den kan köra 10.7.

Men minst 10.6 kan du iallafall köra.

Problemet blir att få tag på en 10.6-skiva. Prova att kontakta Apple, eller prova med en köpes-annons.

Gå in i systeminformation. Där står vilken modell det är. Kan stå exempelvis MacBook 2,1.

Macbook 4.1 verkar det som

Macbook 4.1 verkar det som

Då kan du ju gå ännu högre. Då klarar den ju 10.7 också.

Finns det isf en annan lösning eller är det bara att lämna tillbaka den eller?

Finns det isf en annan lösning eller är det bara att lämna tillbaka den eller?

Ja, om du installerar ett nyare operativsystem, så kan du sedan installera en ny iTunes-version som funkar med din telefon.

Men du måste få tag på 10.6 eller 10.7.

10.6 går att beställa på telefon från Apple.

Min Wifi är nere för tillfället så behöver aktivera den, finns det nått annat sätt än genom iTunes?

Min Wifi är nere för tillfället så behöver aktivera den, finns det nått annat sätt än genom iTunes?

Du kan även använda mobildata för aktivera den om jag inte minns fel. Det är bara att stoppa in SIM-kortet och följa instruktionerna så ska det gå

Någon får rätta mig om jag minns fel, jag har ingen lust att återställa min telefon för att kontrollera:)

Här hittar du lite info om MacBook-modellerna. Känns som att det borde gå att köra 10.6.8 på den. Någon som är av annan uppfattning?

Ursprungligen av pmarriott:

...borde gå att köra 10.6.8 på den. Någon som är av annan uppfattning?

Ja, om du menar att 10.6.8 är max, så har jag en annan uppfattning. Den klarar 10.7 också.

om vi backar i frågeställning. Varför vill du koppla upp telefonen mot Itunes, vill du synka musik eller vill du aktivera telefonen? Om du inte ska synka musik eller liknande så behöver du inte koppla telefonen mot Itunes.

Vill först o främst aktivera den men skulle ju vara sjysst att synka den mot musik oxå

Vill först o främst aktivera den men skulle ju vara sjysst att synka den mot musik oxå

Du behöver inte koppla in den mot en dator för att aktivera. Bara dra igång den och följ instruktionerna på skärmen, men för att synka musik behöver du iTunes och då måste du uppdatera till minst 10.6. Jag skulle rekommendera 10.6 och uppdatering till 10.6.8 framför att köra 10.7 på den för 10.7 kanske blir datorn lite övermäktigt.

Tack som fan för all er hjälp! Uppskattar det verkligen! Glad att jag blev medlem igen efter 5 år, toppenmänniskor ni är!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 02:18

Din MacBook klarar Mac OS X 10.7.4!
Du bör också uppdatera minnet med två st 4 GB SO-DIMM DDR2 eller en 4 GB och en 2GB. Din MacBook kan bara använda 6 GB av de 8 GB. De ska vara av samma fabrikat och samma hastighet. Observera att minnen är bakåt kompatibla så 800 MHz går lika bra som 667 MHz. Kolla SO-DIMM DDR2-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen Jag föredrar Crucial.

Ursprungligen av Joel:

Din MacBook klarar Mac OS X 10.7.4!
Du bör också uppdatera minnet med två st 4 GB SO-DIMM DDR2 eller en 4 GB och en 2GB. Din MacBook kan bara använda 6 GB av de 8 GB. De ska vara av samma fabrikat och samma hastighet. Observera att minnen är bakåt kompatibla så 800 MHz går lika bra som 667 MHz. Kolla SO-DIMM DDR2-minnen - Hitta de bästa priserna, information och omdömen Jag föredrar Crucial.

10.7 kräver mycket mer av systemet än 10.6. Jag skulle inte rekommendera 10.7 på den maskinen. Min MacBook Pro därhemma är från 2009 och har en C2D-processor. Den är seg som sirap i jämförelse med min MBP från sent 2011 med i7:a. Men mer minne är givet. Bra prestandaboost till en billig peng.

1
Bevaka tråden