Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmrotationen funkar dåligt på vissa appar iPhone 5

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick min iPhone 5 igår och lyckades efter en del mackel installera den via iTunes och få igång den med mina gamla appar som jag haft på 4:an.( Jag gjorde en ren nyinstallation innan jag synkade den med de befintliga apparna.) Allt funkar bra, så vitt jag kan se utom några appar där skärmrotationen inte funkar. Wordfeud, Expressen, DN funkar inte. Aftonbladet och SVD gör det. Samtliga funkade på min gamla 4:a och paddan. Vet någon varför och om det är något att göra, eller är det bara att vänta på uppdateringar av apparna?

Wordfeud roterar inte på min heller, men jag kan inte minnas att den nånsin gjort det.

Wordfeud roterar på iPad, inte i min iPhone.

WF roterade på både 4:an och Paddan, de andra också. Nå, det är nog en världslig sak som fixar sig, nu krånglar min med wifi uppkopplingen och slukar batteri. Ska kolla de andra trådarna, förhoppningsvis barnsjukdomar men det är svårt att veta var gränsen går för ett allvarligt fel.

Har just testat WF på min 4S och den roterar inte där heller.

OK, jag hade en 4:a OCH en ny padda, roterar på bägge.

jag tycker inte om att ifrågasätta folk men var det verkligen så? WF känns som ett program som inte skulle rymmas i landskapsläget på en Iphone. Nu har jag slutat spela det men har inte heller något minne av att det roterade.

Jag minns inte heller att WF roterade, men det var länge sedan jag tog bort den appen. Det kan ju ha tillkommit i en senare version.

Ursprungligen av Capeman:

Jag minns inte heller att WF roterade, men det var länge sedan jag tog bort den appen. Det kan ju ha tillkommit i en senare version.

Roterar den på en 4:a så roterar den på en 4S och då roterar den tamejfan på en 5:a också. Aktuell version av WF roterar inte på iPhone. Basta.

Som jag sa, jag kan inte se hur denna spelplan (11x8 med alla fält) ska fungera i landskapsläge. Det är nog trångt i porträttläge.

(Jo, jag är lite uttråkad på jobbet)

  • Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-04 15:33

Wordfeud, Expressen, DN roterar inte. Aftonbladet och SVD gör det på min 4S har jag kommit fram till efter omfattande undersökningar..:D
Skillnaden kanske är att vissa program har ett + då går den på både tele och paddan, andra har separata för respektive apparat.
Jag har alltid trott utvecklaren sätter om det ska roteras eller inte.

Wordfeud är två separata appar.

Ja, det är programmeraren som bestämmer om appen ska rotera eller inte.

Det som jag har märkt är däremot att ipads förefaller snabbare på att rotera än iphones. Det kan vara medvetet eftersom telefonerna är fladdrigare än ipads?

1
Bevaka tråden