Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 5 - kommer ni köra med eller utan skydd?

Tråden skapades och har fått 134 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde nyss ett Belkin pocket case. Behöver man nåt som skyddar telefonen i fickan men inte vill ha ett skal som döljer den fina designen så är ett fodral det rätta valet.

Jag tänkte testa denna som transport case iPhone 5 Leather Pouch Crumena Series | SPIGEN SGP

  • Medlem
  • 2012-09-28 14:18

Snyggt! Och nästan lika fint som mitt fodral från Hugo Boss.

Ursprungligen av memnon:

Jag tänkte testa denna som transport case iPhone 5 Leather Pouch Crumena Series | SPIGEN SGP

Ursprungligen av memnon:

Jag tänkte testa denna som transport case iPhone 5 Leather Pouch Crumena Series | SPIGEN SGP

Fick hem den idag sitter som handen i handsken känns galet prisvärd

Första gången jag beställde något direkt från USA så lite spänd var jag allt hur det skulle fungera och det gick ju alldeles utmärkt

kostade 37 dollar inklusive frakt tog en vecka att få den levererad då jag valde standardfrakt

Jag skulle gärna köra utan skydd men efter att jag sumpat en 4:a som gled ur byxan när jag satt i en taxi i Spanien och aldrig kom tillbaka så måste jag ha ett skydd för att hålla kvar luren i fickan.

Innan jag tappade den så har jag otaliga gånger fått leta under bekantas bilstolar efter en åktur då den åkt ur fickan...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-28 18:32
Ursprungligen av jurassic579:

Jag skulle gärna köra utan skydd men efter att jag sumpat en 4:a som gled ur byxan när jag satt i en taxi i Spanien och aldrig kom tillbaka så måste jag ha ett skydd för att hålla kvar luren i fickan.

Innan jag tappade den så har jag otaliga gånger fått leta under bekantas bilstolar efter en åktur då den åkt ur fickan...

Tightare byxor löser problemet.

Ursprungligen av joakimo:

Tightare byxor löser problemet.

Gammal som jag är kommer jag att tänka på Magnus och Brasse

YouTube - Magnus & Brasse - Tajta jeans

Ursprungligen av joakimo:

Tightare byxor löser problemet.

Dom är rätt tighta redan.. Skydd löste problemet..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 15:53

Skaffa blixtlås till fickan?

En sak jag fäster stor uppmärksamhet på när jag ska handla byxor är just fickornas beskaffenhet och sannolikheten att telefonen trillar ur fickan.

Helt klart utan skydd. Om jag nu har den tunna telefon som jag har velat ha länge, så ska jag inte förstöra det med ett skal:)

Ursäkta att jag stör er tråd med denna befängda fråga men är helt ny här. Brukar aldrig ah problem med navigering men ingenstans kan jag hitta hur jag gör ett eget inlägg i forumet? Hur gör man? Tacksam för svar, sedan ska jag slinka ut och starta min fråga på eget håll. ;o)

Ursprungligen av Christina Nilsson:

Ursäkta att jag stör er tråd med denna befängda fråga men är helt ny här. Brukar aldrig ah problem med navigering men ingenstans kan jag hitta hur jag gör ett eget inlägg i forumet? Hur gör man? Tacksam för svar, sedan ska jag slinka ut och starta min fråga på eget håll. ;o)

Du har PM.

Ursprungligen av Christina Nilsson:

Ursäkta att jag stör er tråd med denna befängda fråga men är helt ny här. Brukar aldrig ah problem med navigering men ingenstans kan jag hitta hur jag gör ett eget inlägg i forumet? Hur gör man? Tacksam för svar, sedan ska jag slinka ut och starta min fråga på eget håll. ;o)

OT: Eftersom jag inte kunde lägga in en bild i mitt PM till dig postar jag den här.

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-28 18:42

Blir utan skydd här med, har redan hittat ett väldigt litet märke på kanten av aluminiumbaksidan.
Det fick jag med på köpet.

Efter att ha fått hem 5:an och känner hur hal den är funderar jag på att prova med något tunt och diskret skal ändå. Denna kommer att tappas är jag rädd för.

Finns det något skydd som även hela telefonen med någon form utav hårdplast? Har min på jobbet och jobbar som rörmokare. Så man behöver något som skyddar mot hårda saker medas den ligger i fickan. Till min 4:a har jag nu ett glasögon fodral med dragkedja men den har gjort sitt och passar inte 5:an.

Ursprungligen av Timpolanen:

Finns det något skydd som även hela telefonen med någon form utav hårdplast? Har min på jobbet och jobbar som rörmokare. Så man behöver något som skyddar mot hårda saker medas den ligger i fickan. Till min 4:a har jag nu ett glasögon fodral med dragkedja men den har gjort sitt och passar inte 5:an.

Kanske inte kommit till 5:an ännu - men tidigare fanns faktiskt metallfodral. Det bör ju räcka för din del. Har du använt ett glasögonfodral så har du kanske inte heller så stora krav på tillgänglighet. Om du skall ringa - eller svara - så är det ju som att "packa upp telefonen ur en väska" om du förstår liknelsen.
Sök på Google - så hittar du fodral i hårdplast och aluminium. Det sistnämnda kanske inte kommit till iPhone 5 ännu. Men den som väntar.......

Ursprungligen av adress@mac:

Kanske inte kommit till 5:an ännu - men tidigare fanns faktiskt metallfodral. Det bör ju räcka för din del. Har du använt ett glasögonfodral så har du kanske inte heller så stora krav på tillgänglighet. Om du skall ringa - eller svara - så är det ju som att "packa upp telefonen ur en väska" om du förstår liknelsen.
Sök på Google - så hittar du fodral i hårdplast och aluminium. Det sistnämnda kanske inte kommit till iPhone 5 ännu. Men den som väntar.......

Nää presis bara den skyddar bra, ringer det får man packa upp den kan leva med det:) Ska kika efter fodralet i hårdplast !

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-10-02 01:50
Ursprungligen av Timpolanen:

Nää presis bara den skyddar bra, ringer det får man packa upp den kan leva med det:) Ska kika efter fodralet i hårdplast !

Helt klart!
Jag har kört och kör ett Sena Kutu Case på min 3GS i snart 3 år, fullständigt perfekt, gäller bara att var rädd om den när man har den ur fodralet så klart men den har allt klarat sig från en enda repa trots 3 år på nacken

Kan också säga att jag kontaktade Senacases nyligen och dom sägs ska uppdatera sitt sortiment och även lägga ut föregående fodralmodeller för iPhone 5 - Gött!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-30 23:43
Ursprungligen av Timpolanen:

Finns det något skydd som även hela telefonen med någon form utav hårdplast? Har min på jobbet och jobbar som rörmokare. Så man behöver något som skyddar mot hårda saker medas den ligger i fickan. Till min 4:a har jag nu ett glasögon fodral med dragkedja men den har gjort sitt och passar inte 5:an.

iPhone 5 Cases, new iPad 3 Cases & More from OtterBox | OtterBox.com ?

Jo kollat på dem, de skyddar skärmen för dåligt :/ Ska helst tåla ett sag med en skiftnyckel Samt är det ett idiotiskt hål på baksidan :S

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-10-01 17:56

Jag kör med en röd Sena UltraSlim på min vita 4S, klart trevligt.

Ursprungligen av Vassius:

Jag har just beställt en sån: Belkin iPhone 5 Pocket Case
Den skickas idag, men kommer troligtvis inte förrän nästa vecka. Ångrar lite att jag valde snålfrakten, för 70:- mer kunde jag ha fått den innan telefonen.

Ett fodral är det bästa av två världar; man ser telefonen i hela dess härlighet (as Ive intended) när man använder den, men den är skyddad i övrigt. Jag skulle aldrig få för mig att ha ett permanent skal eller skärmfilm som förtar användarupplevelsen.

Håller helt med dig.

Ska det vara något så ska det vara en snygg plånboksvariant med plats för plastkorten. Så det så:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-04 18:53
Ursprungligen av BlackSmp:

Ska det vara något så ska det vara en snygg plånboksvariant med plats för plastkorten. Så det så:)

Hard graft har en del snygga fodral men de är också rätt stora/tjocka. Men stil och klass på grejerna de gör är det

Ursprungligen av stile:

Hard graft har en del snygga fodral men de är också rätt stora/tjocka. Men stil och klass på grejerna de gör är det

Helt klart snygga... men en aning dyra:(

Nästa månad släpper Twelve South sin nya BookBook för iPhone 5, det ska bli roligt att se hur den kommer att se ut. De lovade en överraskning..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-10-06 11:28
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nästa månad släpper Twelve South sin nya BookBook för iPhone 5, det ska bli roligt att se hur den kommer att se ut. De lovade en överraskning..

Skulle gissa på att överraskningen är en lösning med öppning för kameran, för det är helt klart inte smidigt på BookBooken - dock otroligt snygg!

Bevaka tråden