Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube till iPad

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först svor jag över de totalt värdelösa kartorna som kom med iOS 6 och nu svär jag över att de tagit bort Youtube från iPaden.
Någon som vet om Google jobbar på en Youtube-app till iPaden? Som det är nu får man surfa in på Youtubes mediokra hemsida och där fungerar inte full screen längre. Jippie!

Jasmine.

Har upptäckt samma sak - min dotter är sur.

Ursprungligen av Björnström:

Har upptäckt samma sak - min dotter är sur.

…min dotter är sur och pappa är ännu surare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-04 07:59

laddade ner Youtube (för iPhone på iPaden) från appstore och när jag kör AirPlay svarar enheten att jag ska starta spegling... ??? Vad är det och visst kunde man köra AirPlay direkt från Youtube innan?

Ursprungligen av hebb:

laddade ner Youtube (för iPhone på iPaden) från appstore och när jag kör AirPlay svarar enheten att jag ska starta spegling... ??? Vad är det och visst kunde man köra AirPlay direkt från Youtube innan?

Dubbelklicka på hemknappen, svep åt vänster (kanske till och med två gånger, jag minns inte) så kommer du till en AirPlaysymbol där du kan aktivera spegling (skärmdubblering) via AirPlay

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-04 19:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Dubbelklicka på hemknappen, svep åt vänster (kanske till och med två gånger, jag minns inte) så kommer du till en AirPlaysymbol där du kan aktivera spegling (skärmdubblering) via AirPlay

Perfekt. Där lärde man sig något nytt. Tyckte väl att spegling borde finnas inbyggt. Kanon..

Ursprungligen av hebb:

laddade ner Youtube (för iPhone) från appstore och när jag kör AirPlay svarar enheten att jag ska starta spegling... ??? Vad är det och visst kunde man köra AirPlay direkt från Youtube innan?

Laddade du ner iPhone-appen då? Det finns ju ingen iPad-anpassad app ännu. Googles iPhone-app har inte lyckats få till ordentlig AirPlay verkar det som. Man får väl hoppas de fixar det snart.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-04 19:11
Ursprungligen av Capeman:

Laddade du ner iPhone-appen då? Det finns ju ingen iPad-anpassad app ännu. Googles iPhone-app har inte lyckats få till ordentlig AirPlay verkar det som. Man får väl hoppas de fixar det snart.

Japp iPhone versionen redigerade min inlägg men du hann nog inte se det...

Egentligen så tycker jag att det är bättre så här. Då kan man få uppdateringar på youtube-apparna utan att vänta på en IOS-uppdatering. Smidigare och samma princip som för Ibooks etc.

Förstår inte varför man ska envisas med att köra iPhone-appen på iPad när Jasmine finns. Den har ju allt ni letar efter?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-04 19:21
Ursprungligen av Brandylf:

Förstår inte varför man ska envisas med att köra iPhone-appen på iPad när Jasmine finns. Den har ju allt ni letar efter?

Provade Jasmine. Utmärkt men varför saknas så många filmsnuttar? jag får massor av "YouTube has restricted the feeds for this video"... men på datorn fungerar det utmärkt... Vill ju kunna köra det på AirPlay.

På Jasmin slapp jag i alla fall spegling. Smidigt!

En uppspelningsbugg, kolla om det finns updates för appen. Om inte annat, avinstallera den och släng in den igen. Jag har inte fått det problemet sen jag gjorde så.

1
Bevaka tråden