Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriv ut ifrån Iphone och Ipad utan app eller airprint-skrivare

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ville bara tipsa om en liten låda som kom med posten idag. Ett stycke xPrintServer ifrån Lantronix. Lantronix Device Networking: Remote Access Products for Remote IT Management
Plug and print. Funkade precis så som det visas i videon på hemsidan:)

Jag har testat två program som man endast installerar på Mac'en.

Printopia: Printopia - AirPrint to Any Printer - Print from iPad - Print from iPhone - Ecamm Network

Handyprint:Netputing

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-04 20:32
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag har testat två program som man endast installerar på Mac'en.

-Vilket rekommenderar du? De ser så lika ut att jag först trodde det var samma firma bakom bägge två!

Ursprungligen av reboot81:

-Vilket rekommenderar du? De ser så lika ut att jag först trodde det var samma firma bakom bägge två!

Har inte riktigt bestämt mig än :).

Printopia kostar 19.95 dollar. Förutom att skriva ut från vilken skrivare som helst så lägger detta programmet även till möjligheten att, tex i Pages, skicka filer till Dropbox.

Handyprint(tidigare Airprint activator) å andra sidan är donationware. Förut har det inneburit att man hade ett val om man ville donera pengar till utvecklaren eller inte men när det gäller det här programmet så har man inget val. Å andra sidan kan man ju skänka hur mycket eller lite man vill...

Handyprint är endast för utskrift

Det där verkar vara en smart liten burk. Jag vill själv komma ifrån att behöva ha en Mac för skrivaren. Däremot tyckte jag den kändes dyr. $100 för servern. Känns som man nästan lika gärna kan köpa en AirPrint-kompatibel skrivare direkt.

Köpte båda och skillnaden är att "Home edition" stödjer usb-skrivare men endast 2st Nätverkskopplade skrivare.
Den andra kan man koppla obegränsat antal nätverksskrivare men ej USB. Det går att konfigurera skrivarna via ett CUPS-interface om det skulle behövas. Samma firma bakom båda, ser lika ut men en med USB. Testade "Printopia" som nämnts tidigare i tråden, snyggt men kräver en Mac. Det snygga med dessa boxar var att installationen tog 2,5 sekunder Köpte boxarna hos MBG Elektonik AB.

/Sami

Har nu bestämt mig om Printopia eller Handyprint o det blev Printopia med argumentet att om/när skrivaren inte är igång så kan jag istället genom utskriftsdialogen på iPad'en skicka filen till Dropbox.

Dropbox är dessutom inte det enda programmet som man kan skicka filer till med Printopia, det finns en inställning där man kan välja att lägga till en massa olika målprogram...

Senast redigerat 2012-10-22 12:23
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-20 10:23

Men för utskrift till Dropbox krävs ändå att datorn är igång (med Printopia).

Ursprungligen av Micke F:

Men för utskrift till Dropbox krävs ändå att datorn är igång (med Printopia).

Jo det stämmer nog. Ska testa...o det stämde så jag har ändrat i texten ovan

1
Bevaka tråden