Aldrig varit med om något liknande. För 1 månad sedan startade jag ett projekt med 2 specifika typsnitt.
Aviano och Mistral. Aviano är friköpt och mistral SKA finns med som ett typsnitt i mitt CS paket.
När jag försöker installera Aviano så får jag upp ett felmeddelande i Font Book. 'name' table structure och duplicate font - är "fel". Duplicate förstår jag eftersom den FINNS i datorn men hittas inte av nått program (annat än font book). Mistral har bara *poff* försvunnit och jag kan inte hitta den i på någon av mina CS Design och premium skivor.
Trodde först att det var 10.7.4 som hade trasat sönder font hanteringen men jag installera 10.7.5 nyss och samma sak. Bör noteras att jag uppgraderade mitt system från 10.6.8 för lite över 1 månad sen.
Någon som har varit med om nått liknande förr? Fonter bara försvinner eller slutar fungera.
Jag har reparerat behörighet, har inget font-hanterings program installerat som kan krocka med de internt installerade typsnitten. Massor av typsnitt är borta. Men det är de 2 ovan och speciellt mistral som jag måste få tillbaka. Skulle någon med Design Premium CS5/CS6 installerat se över ni hittar mistral på er maskin? Enligt Google så kommer det med design paketen...
**edit
Alla sökningar jag gjorde tydde på att "mistral" kom med CS paketen. Det gjorde den inte enligt en gammal timemachine backup! Typsnittet låg i Microsoft foldern i lib/fonts/microsoft.
Problemet kvarstår dock. Inga typsnitt vill installera sig under Font Book och en massa typsnitt saknas. Nu är största paniken borta allifall.