- D_Odell
- Medlem ●
- Sthlm
Förstår inte varför de inte uppdaterar appen så att en liten yta på ikonen visar vecko nr. Använder idag iCal mest men även Week Cal, men det är för omständligt om vi pratar om enkelhet att ta reda på vecka. Någon som vet en hybrid av iCal som synkar med den och som även visar veckonr på app-ikonen?
Tack
Kompetent app, men den kör inte iCloud-kalendrar väl?
Skriv till Apple och be om två små siffror till i kalendern. De kommer inte dit om ingen ber om det!
Kompetent app, men den kör inte iCloud-kalendrar väl?
Skriv till Apple och be om två små siffror till i kalendern. De kommer inte dit om ingen ber om det!
Sorry, jag stirrade mig blind på det där med veckonummer...Jag synkar inget med iCloud själv.
Förstår inte varför de inte uppdaterar appen så att en liten yta på ikonen visar vecko nr. Använder idag iCal mest men även Week Cal, men det är för omständligt om vi pratar om enkelhet att ta reda på vecka. Någon som vet en hybrid av iCal som synkar med den och som även visar veckonr på app-ikonen?
Tack
Kan ju bero på att amerikaner sällan använder veckonummer i sina dagliga liv och därför inte anser det nödvändigt i en iPhone-kalender.
Tack
Varför använder du inte Week Cal då? Den visar ju vecka
Ska tipsa äpplet.. Men det jag framförallt sökte efter var samma app som iCal, fast att ikonen visar veckonummer. Inte högtider etc.
Tack ändå..
Men det är ju precis det Week Cal gör!!!
I kalendern, ja. Men jag skulle vilja ha det på en bricka, som antal lästa mail på mailikonen. Då slipper man öppna kalendern för att se veckonumret.
Nu säger ja de för sista gången:
Nu säger ja de för sista gången:
Inte min!
Men det har tydligen tillkommit i en inställning, så nu hittade jag den, tack!
Och för de som inte har hittat den, Inställningar - WeekCal - Allmänt - Bricka
I kalendern, ja. Men jag skulle vilja ha det på en bricka, som antal lästa mail på mailikonen. Då slipper man öppna kalendern för att se veckonumret.
kenjon,
Kolla även in:
...i AppStore!! Ger dig just veckonummer, på programikonen..
Å andra sidan så är det ju en notering i kalendern som sträcker sig över hela veckan, vilket gör att du ser det direkt i Notiscenter...alltid.
På gott och ont. Har ju inte en ledig dag enligt kalendern!
(Jag kör med oops veckonr)
Det är därför jag inte tycker om den lösningen. Jag vill inte få en aktivitet i kalendern bara för att få in ett veckonummer.
På gott och ont. Har ju inte en ledig dag enligt kalendern!
(Jag kör med oops veckonr)
Jag kan inte se det som något annat än bara "på gott".
Vad gör det att man har den noteringen för varje dag? Det spelar ju ingen roll.
Jag kan inte se det som något annat än bara "på gott".
Vad gör det att man har den noteringen för varje dag? Det spelar ju ingen roll.
Jag vill inte ha irrelevant information om veckonummer i listvyn.
Jag vill inte ha irrelevant information om veckonummer i listvyn.
Aha, ok. Jag trodde det var hela grejen, att ni ville ha tillgång till just veckonummer i Kalendern. Du ville alltså inte ha det
har du jailbreakat din telefon så kan du ju alltid använda WeekInCal (by Swirly) så får du precis som du önskar en bricka på kalender-ikonen med veckonr samt en bricka vid varje vecka i kalendern som talar om vilken vecka det är.
och allt detta alltså i den vanliga kalendern.
har du jailbreakat din telefon så kan du ju alltid använda WeekInCal (by Swirly) så får du precis som du önskar en bricka på kalender-ikonen med veckonr samt en bricka vid varje vecka i kalendern som talar om vilken vecka det är.
och allt detta alltså i den vanliga kalendern.
Faktiskt en av anledningarna till att jag kör JB. De fixar till de där små imperfekta sakerna som Apple missar.
Jag vill ha det. På veckovyn. Och kanske rentav i månadsvyn. Men man har ju ingen notering på varje dag i listvyn som förkunnar att "idag är det den 10 oktober". En enkel upplysning om vilken vecka det är som inte lägger sig som en händelse i kalendern.
Jag vill ha det. På veckovyn. Och kanske rentav i månadsvyn. Men man har ju ingen notering på varje dag i listvyn som förkunnar att "idag är det den 10 oktober". En enkel upplysning om vilken vecka det är som inte lägger sig som en händelse i kalendern.
Week Cal?
Har du ens kontrollerat länken i mitt tidigare inlägg?
In this calendar each week number is a week-long event. If you want shorter events (for example, only Mondays), please visit webcal.fi/en/ and personalize your subscription.
Ja, jag har sett den. Men det är ju problemet där att man får minst 1 händelse i veckan i kalendern som inte är en händelse utan bara en upplysning om vilken vecka det är.
Ja, jag har sett den. Men det är ju problemet där att man får minst 1 händelse i veckan i kalendern som inte är en händelse utan bara en upplysning om vilken vecka det är.
Jo, ok.
Vi är alla olika