Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleWorks borta.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har förlorat appleworks. Formaterade datorn och upptäckte efteråt att programmet saknades. Har föreställt mig att appleworks ingick i OSX och därmed installeras från operativssytemets CDs. Var får man appleworks ifrån? Har man endast tillgång till den installerad versionen som finns på datorn när man köper den??

Bland mina skivor finns två skivor som det står "software restore" på… Ligger inte programmet på nån av dem?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-05 12:31

AppleWorks levereras med konsumentdatorerna iMac, eMac och iBook men inte Powerbook, Power Mac och Xserve.

• Medlem
  • 2003-07-06 23:33

och vad med sherlock för os9?

• Medlem
  • 2003-07-12 08:41

Hej! Kanske kan vara till någon hjälp ? Jag har lagt MacOS X över min 9:a. Sherlock används från 9:an helt enkelt genom att leta upp den, och upplysa datorn om att du visst har lust att använda den även om systemet tycker att den nyare varianten borde användas. På så sätt lyckades jag få den att indexera.:D Men den måste öppnas från MacOS X. 9:an ansåg bara att det finns en nyare som bör användas, punkt slut. :rolleyes:
AppleWorks 6.0 följde med mitt gamla system. Jag har ej upptäckt den på mina systemskivor för MacOS X. Hittade dock en uppgradering av AppleWorks för MacOS X på www.download.com men när jag försökte installera den (efter nedladdning) lyckades inte datorn hitta filen. Om någon kan hjälpa mig med detta vore jag tacksam.
Med vänlig hälsning
Shevi

1
Bevaka tråden