Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air och ljud in

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 17:18

På Macbook Air finns ett hörlursuttag, den affär som sålt den nya datorn till mig säger att detta ersätter de två ingångarna som finns på Macbook Pro, att det enda på Air alltså klarar allt Pro klarar på två. Är det verkligen sant? När jag testar för att spela in från t ex en mixer funkar det inte. Nån som vet?

• Medlem
  • 2012-10-11 17:36

Då har du har nog blivit lurad.
Man kan koppla in ljudtillbehör på USB.
Men inte i hörlursporten.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-11 17:39

Jodå, med en fyrpolig kontakt kan man få ljud in genom hörlurskontakten. T.ex. med Apples headset.

• Medlem
  • 2012-10-11 17:40
Ursprungligen av Vassius:

Jodå, med en fyrpolig kontakt kan man få ljud in genom hörlurskontakten. T.ex. med Apples headset.

Där ser man.
Det skyltar de inte med i så fall.

Där ser man.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-11 18:16
Ursprungligen av Zepto:

Där ser man.
Det skyltar de inte med i så fall.

Där ser man.

"Stöd för Apple iPhone-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon"

Apple

Jag blev helt chockad när jag satte in mina iPhone-lurar i min MBP och höjde volymen på kontrollen till lurarna så funkade det. Inget jag tänkt på tidigare.

Ursprungligen av grenhall:

Jag blev helt chockad när jag satte in mina iPhone-lurar i min MBP och höjde volymen på kontrollen till lurarna så funkade det. Inget jag tänkt på tidigare.

Det är dessa små saker som gör att jag gillar Apple, sakerna bara fungerar (speciellt tillsammans)

1
Bevaka tråden