Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Underlig nerladdning?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 05:55

Sen några dagar kan jag kan inte ladda ner packade filer av någon underlig anledning. Inte med Safari eller Camino, funkar med explorer...... Fattar inte varför.

Det som händer är inget :). Den letar upp den fil som ska hämtas, den står i adressraden, men det händer inget mer, den försöker inte ens.
Har testat med ett antal olika filer med samma resultat. Safari och Camino slutar agera, då startar jag explorer slänger in adressen och den tar ner dom.

Det började med att Safari helt plötsligt började dra igång Virex när det kom sit eller hqx filer, och stannade där, gick inte att komma vidare. Helt plötsligt menar jag att har haft i Virex ett bra tag utan att något har krånglat, har inte ändrat några inställningar i det programmet. Jag slängde ut virex startade om, men den ville fortfarande inte ladda ner. Har kört fsck och dragit igenom piloten i cocktail.

Hittar ingen inställning någonstans där man talar om för den vad den ska göra med sit filer tex.

Någon som fattar vad som hänt? Vad göra?

Martin

• Oregistrerad
  • 2003-07-09 23:36

Varför har denna fråga fått symbolen att diskussionen är stängd?

Martin

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 01:27

Verkligen ingen som har något tips om detta?

Jag har nu installerat om Safari 1.0, slängde allt som hade med safari att göra utom bookmarks och installerade om. Har även kört diskwarrior på den. Fortfarande detsamma, den laddar inte ner packade filer. Dmg-filer är inga problem, det tar den direkt.

Installerade för att testa Speed download, safari skickar inte heller vidare infon till speed download.

Detta är på en dual 1Ghz, 1024 ram, system 10.2.6.

Martin

Jag har samma problem, men upptäckt att om man håller ner alt.-tangenten då man klickar på det man vill ladda ner så funkar det. Men det kan ju inte vara någon lösning i långa loppet. Varför har det blivit så här? Kom det då Safari blev "skarp"?

• Oregistrerad
  • 2003-07-12 12:16

Har även du problem i Camino?
Det är väl det som motsäger att det är skarpa safari, att jag fått samma problem med Camino. Dessutom har jag inte problemen på min powerbook som har samma system och samma safari och Camino.

Har även du Virex installerat?

Förr i classic så kunde man ju ställa in vad webbläsarna skulle göra med olika filer från nätet, framförallt vilka program burken eller läsaren skulle dra igång. Något sånt hittar jag inte längre förutom i explorer där det fortfarande finns detta med "hjälpprogram för filer". Eftersom Safari innan jag slängde ut virex startade virex hela tiden hade det ju varit till hjälp att kunna ställa in det kanske, vad vet jag? Men vet inte var man kontrollerar sånt förutom i explorer.

Martin

1
Bevaka tråden