Jag har lyckats identifiera följande scenarier som får kameraappen att krascha direkt till hemskärmen:
1. Att ta en bild med den vanliga kameraappen, sen direkt välja att visa bilden genom att trycka på miniatyren nere till vänster
2. Att ta en bild med t.ex. Twitter eller den inbyggda SMS-appen som utnyttjar den inbyggda kameraappen
3. Att ta en bild med en app som använder kameran (t.ex. Instagram eller VSCO Cam)
4. Att exportera en bild med VSCO Cam som fick kameran att krascha (de andra verkar gå bra)
I princip är alltså enda gången kameraappen inte kraschar när jag tar en bild med den och sedan återgår till hemskärmen.
Jag har testat att starta om telefonen. Jag har testat att ominstallera de appar som använder kameran.
Det är en iPhone 4S det rör sig om. Problemet existerade inte alls innan jag nedgraderade till iOS 6.
Detta gör mig fruktansvärt förbannad i kombination med de usla kartorna, den värdelösa batteritiden och att auto brightness är ungefär hundra gånger sämre nu - särskilt som att musiklyssnande och fotograferande står för halva min mobils användning.
Således undrar jag - har någon tips på hur jag kan tänkas gå till väga för att lösa detta? Jag har inte energi eller tid att lämna in mobilen.