Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon testat Netflix på ATV 2?

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 09:40

Hej,

nu har ju NetFlix släppts i Sverige. Någon som testat på ATV?
Krävs det JB eller kan man få det fungera OOTB?

Det fungerar - ställ in land till Sverige och starta om din ATV så ska Netflix dyka upp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 09:49

Tack! Såg nu också artikeln på förstasidan. Synd att man sitter på jobbet...:)

Utbudet är lite tunt dock. Men jag har bara kollat lite snabbt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 10:59
Ursprungligen av grenhall:

Utbudet är lite tunt dock. Men jag har bara kollat lite snabbt.

Det här är vad som kommer "make or break" vilken TV/Film tjänst som helst. Hur ser det ut på den här fronten? Matchar Netflix det som kommer på TV? Matchar de vad som kommer ut på hyrfilm?

Man verkar vara tvungen att registrera sig för att se deras utbud vilket var lite kasst.

Ursprungligen av Erik.dv:

Det här är vad som kommer "make or break" vilken TV/Film tjänst som helst. Hur ser det ut på den här fronten? Matchar Netflix det som kommer på TV? Matchar de vad som kommer ut på hyrfilm?

Man verkar vara tvungen att registrera sig för att se deras utbud vilket var lite kasst.

Lite exempel:

Serier
Dexter säsong 1-4
Walking Dead säsong 1
How I Met Your Mother säsong 1-5
Breaking Bad säsong 1-4

Filmer
Hemmakväll / Hyrfilm  -  Nyheter

Ingen av de första fyra filmerna finns.

Som sagt lite tunt utbud. Vet inte hur Voddler ser ut för tillfället.

Lite exempel:

Serier
Dexter säsong 1-4
Walking Dead säsong 1
How I Met Your Mother säsong 1-5
Breaking Bad säsong 1-4

Filmer
Hemmakväll / Hyrfilm..-..Nyheter

Ingen av de första fyra filmerna finns.

Som sagt lite tunt utbud. Vet inte hur Voddler ser ut för tillfället.

Jag får kalla kårar längs ryggen när jag tänker på Voddler. Deras tekniska lösning för datorn var totalt kass. Hur är den idag? Har de inte förresten släppt hela utbudet till iOS numera? Förr hade de ju bara en liten handfull material till iOS-appen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-15 12:18

Exakt.

Några exempel nedan som de med tillgång gärna får svara på :

- Finns det avsnitt från säsong fem av "Fringe" ?
- Finns det avsnitt från säsong sex av "The Big Bang Theory" ?
- Finns det avsnitt från säsong ett av "Revolution" ?
- Finns det avsnitt från säsong två av "Person of Interest" ?
- Finns det avsnitt från säsong två av "Homeland" ?

Ursprungligen av zinned:

Exakt.

Några exempel nedan som de med tillgång gärna får svara på :

- Finns det avsnitt från säsong fem av "Fringe" ?
- Finns det avsnitt från säsong sex av "The Big Bang Theory" ?
- Finns det avsnitt från säsong ett av "Revolution" ?
- Finns det avsnitt från säsong två av "Person of Interest" ?
- Finns det avsnitt från säsong två av "Homeland" ?

- Finns det avsnitt från säsong fem av "Fringe" ? - Nej bara till och med säsong 2
- Finns det avsnitt från säsong sex av "The Big Bang Theory" ? - Finns inte alls
- Finns det avsnitt från säsong ett av "Revolution" ? - Finns inte alls
- Finns det avsnitt från säsong två av "Person of Interest" ? - Finns inte alls
- Finns det avsnitt från säsong två av "Homeland" ? - Finns inte alls

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-15 15:43

- Finns det avsnitt från säsong fem av "Fringe" ? - Nej bara till och med säsong 2
- Finns det avsnitt från säsong sex av "The Big Bang Theory" ? - Finns inte alls

Alltså, totalt underkänt.

Denna standarden tar alltså Netflix 79 kr per månad för? Tillåt mig småle

Ursprungligen av zinned:

Alltså, totalt underkänt.

Denna standarden tar alltså Netflix 79 kr per månad för? Tillåt mig småle

Kallas gratismånad. Eller gratismånader för oss som fick Spotify-länken. Sedan vete tusan. Det kommer kanske många nyheter. Vem vet. HBO kommer ju med sin streamingtjänst också så... ja... ÄHHH!

• Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-15 16:52

Kallas gratismånad. Eller gratismånader för oss som fick Spotify-länken. Sedan vete tusan. Det kommer kanske många nyheter. Vem vet. HBO kommer ju med sin streamingtjänst också så... ja... ÄHHH!

Nja, du måste ju regga dig och delge kortinformation för att de ska kunna debitera dig direkt ifall du inte säger upp tjänsten i tid. Hur som, ordinarie pris är 79 kr/mån för tjänsten.

Sedan har jag läst att de gärna spammar en inloggade session med att man ska regga sitt facebook-konto, detta så att de kan ta del av alla de uppgifter som folk har där också. Jag har inget facebook-konto, kommer aldrig ha ett heller, men det känns ju sådär för de som har.

HD-utbudet, hur är det nu med det? Top of the line, antar jag?

Ursprungligen av zinned:

Nja, du måste ju regga dig och delge kortinformation för att de ska kunna debitera dig direkt ifall du inte säger upp tjänsten i tid. Hur som, ordinarie pris är 79 kr/mån för tjänsten.

Sedan har jag läst att de gärna spammar en inloggade session med att man ska regga sitt facebook-konto, detta så att de kan ta del av alla de uppgifter som folk har där också. Jag har inget facebook-konto, kommer aldrig ha ett heller, men det känns ju sådär för de som har.

HD-utbudet, hur är det nu med det? Top of the line, antar jag?

Jag är inte så orolig för mina personuppgifter. Personuppgifter är en offentlig handling i Sverige.

Om dom inte erbjuder mer än nu den 31/12 2012 så säger jag upp tjänsten. Har en reminder satt för det. Inga konstigheter.

Deras HD-utbud är väl ungefär lika torftigt som det andra. Men jag ger dom en chans iaf.

Tecknat/barnfilmer är däremot ganska bra faktiskt. Min son kollar just nu på Madagaskar(svenskt tal). Finns en hel del annat också. Bamse såg vi innan t.ex. Så länge det är gratis så känns det helt OK. Finns ju alltid något att titta på.

• Medlem
  • Hjo
  • 2012-10-15 17:12
Ursprungligen av zinned:

Nja, du måste ju regga dig och delge kortinformation för att de ska kunna debitera dig direkt ifall du inte säger upp tjänsten i tid.?

Det är väl genom ens Apple-ID betalningen sker och inte direkt till Netflix, annars varför ska jag säga upp tjänsten via iTunes och mitt konto där. När jag tog tjänsten idag fyllde jag bara i säkerhetskoden för kortet, var annars hade Netflix fått tag i mitt kortnummer?

Detta är ingen nyhet, och inget specifikt problem med svenska Netflix. De har ett utbud som i princip är fritt från de senaste säsongerna av allt (och alla filmer som fortfarande är säljbara på dvd) eftersom det är vad TV- och filmbolagen släpper för den där sortens "all you can eat"-streaming. Vill man ha topplisteutbud får man hyra på iTunes eller motsvarande, och betala mer än 79 kr/månad.

Men med det sagt, så har utbudet på (åtminstone amerikanska) Netflix blivit väldigt mycket bättre bara senaste halvåret. Utvecklingen med Netflix egenproducerade tv-serier är dessutom intressant.

Ursprungligen av Samuel K:

Detta är ingen nyhet, och inget specifikt problem med svenska Netflix. De har ett utbud som i princip är fritt från de senaste säsongerna av allt (och alla filmer som fortfarande är säljbara på dvd) eftersom det är vad TV- och filmbolagen släpper för den där sortens "all you can eat"-streaming. Vill man ha topplisteutbud får man hyra på iTunes eller motsvarande, och betala mer än 79 kr/månad.

Men med det sagt, så har utbudet på (åtminstone amerikanska) Netflix blivit väldigt mycket bättre bara senaste halvåret. Utvecklingen med Netflix egenproducerade tv-serier är dessutom intressant.

HBO kör ju lite annorlunda och släpper 24 h efter visning i USA här i Sverige. Så klart lättare med deras egenproducerade serier.

Ska bli intressant att se hur HBOs övriga utbud kommer att se ut och hur "uppdaterat" det är. Någon som sett eller hört något?

Voddlers stora huvudvärk är att de tar betalt per film. Nu har de lanserat Voddler Plus, för samma pris som Netflix, och då får man tillgång till en begränsad del av deras utbud. Voddler Plus | Voddler.com. Utbudet ser inte direkt imponerande ut vid en första titt...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-15 11:19

Utbudet är begränsat helt klart, men för 79:- i månaden får det helt klart godkänt av mig.
Bara barndelen är värt det om man har små barn.

Håller med men filmer som Toy Story t.ex. saknas vilket är ytterst trist.

Håller med men filmer som Toy Story t.ex. saknas vilket är ytterst trist.

Är det din favoritfilm.;-) ?

Men kommer det fyllas på med äldre filmer och serier eller "går man bara framåt" härifrån?

Utbudet på svenska Netflix är helt klart sämre än på amerikanska. Förhoppningsvis så fixar de in mer innehåll på svenska allt eftersom.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 11:59

Voddler verkar, ursäkta svenskan, cp. Vissa filmer kan ses offline, vissa streamas, vissa på Android, vissa på iOS. Gör man en videotjänst fungerar den givetvis över allt på alla plattformar man stödjer. Allt content fungerar på alla enheter, självklart.

Sedan verkar de ta dyrare-än-hyr-priser för något som är äldre och tekniskt sämre och de verkar inte ha allt nytt som finns att hyra i butiken runt hörnet eller ha alla filmer som finns i serier de promotar?

Harry Potter | Voddler.com

Jag hade för mig det fanns 7-8 filmer, inte 5.

Citat:

The 5th and 6th movies are not here because we do not have the rights needed to publish them. Hopefully we will Soon!

Gör om, gör rätt eller lägg ner skiten.

Som sagt - hoppas Netflix är bättre!

Senast redigerat 2012-10-15 15:06
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 11:54

Pris per film är okej om filmerna är samma som DVD / BD release. Dock får de inte kosta lika mycket som att gå att hyra detsamma då man med stor sannolikhet får bättre kvalité på det man hyr. Det får heller inte vara sådan skräp som flera "pay per view" eller play-tjänster har (HD ser ut som SD, man har inte surround-ljud med mera).

Bäst av allt är en "pay per month" tjänst som har nya filmer och serier man kan se när man vill utan lavriga tidsbegränsningar. Tills det att vi har en sådan tjänst kommer pirat-lösningen eller andra tjänst (hyra filmen eller köpa boxen) regera.

Får väl registrera mig och göra ett försök.

Pris per film är okej om filmerna är samma som DVD / BD release. Dock får de inte kosta lika mycket som att gå att hyra detsamma då man med stor sannolikhet får bättre kvalité på det man hyr. Det får heller inte vara sådan skräp som flera "pay per view" eller play-tjänster har (HD ser ut som SD, man har inte surround-ljud med mera).

Bäst av allt är en "pay per month" tjänst som har nya filmer och serier man kan se när man vill utan lavriga tidsbegränsningar. Tills det att vi har en sådan tjänst kommer pirat-lösningen eller andra tjänst (hyra filmen eller köpa boxen) regera.

Får väl registrera mig och göra ett försök.

Glöm inte att regga på http://www.netflix.se/spotify så får du Netflix gratis året ut.

Har testat Netflix en stund med Apple Tv och Datorn och det fungerar kanon

Detta är vad jag väntat på och om ingen tidigare förstod hur dålig viaplay och C Mores tjänster är för film och serier
så lär de göra det nu

Kan någon annan kolla

Testade Tango & Cash på Apple Tv och fick spanskt ljud ( finns ingen inställning för detta )
provade med Iphone och dator och fick engelskt ljud

Finns ju risk för att många fler filmer ligger med fel ljud

edit : Payback är på tyska

Ursprungligen av MalcomX:

Kan någon annan kolla

Testade Tango & Cash på Apple Tv och fick spanskt ljud ( finns ingen inställning för detta )
provade med Iphone och dator och fick engelskt ljud

Finns ju risk för att många fler filmer ligger med fel ljud

edit : Payback är på tyska

Tango & Cash visas på engelska i webbläsaren. Payback likaså.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Tango & Cash visas på engelska i webbläsaren. Payback likaså.

Jo det var ju det jag kunde konstatera och därför tyckte att det var konstigt att det var spanska respektive tyska via apple tv

• Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-15 15:47

M3 tar en första titt på Netflix - MacWorld

M3 kollar även på Netflix med slutomdömmet:

Citat:

Netflix landar med en skräll i Sverige och skakar om vår uppfattning om streamad film. Det är ett fantastiskt alternativ som vi hoppas utvecklas inom de kommande åren.

Gränssnittet och Tekniken bakom är bra MEN, och det är ett stort men, utbudet är dåligt.

Citat:

Netflix är en amerikansk tjänst från början. Det avspeglas i utbudet av filmer. Här finns kategorier som ger större plats åt film från "resten av världen", men det är sällan vi stöter på något som är purfärskt. Filmer och serier från förra året räknas som nya titlar och det sänker intrycket en aning. Styrkan i Netflix ligger inte i att du hittar det riktigt unika eller det riktigt heta, utan att du alltid har tillgång till ett hav av filmer och serier.

Kvaltén låter även den lite tveksam.

Citat:

Bildkvaliteten då. Att begära blu-rayskärpa och en detaljnivå därefter är självklart orealistiskt. Till en början tyckte vi dock att bilden såg onaturligt suddig ut, innan hd-kvaliteten buffrade klart i filmen I melt with you. Därefter blev resultatet bättre, men låt oss vara tydliga med att bilden inte på något sätt överträffar vad vi har sett förut. Den är bra, men inte fantastisk. Det är streamad hd, med allt vad det innebär.

Att detta ska vara så svårt att fixa.

1. Bra utbud
2. Bra kvalité
3. Inte en vansinnigt hög prislapp

Undrar när det kommer då…

Det kommer nog inom ett år eller två. Nu när Netflix finns i landet så gynnar det utvecklingen. TiVo ska även dyka upp genom ComHem.

Bevaka tråden