Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startsidan i Apple TV borta

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok. This is weird.

När jag drar igång min Apple TV så är det enda jag ser "Computers" och "Settings". Alla andra ikoner - youtube, vimeo, filmer, etc - lyser med sin frånvaro.

Detta har aldrig hänt tidigare och jag kan för mitt liv inte begripa vad det beror på. Jag har startat om Apple TV och i inställningar hittar jag inget som är konstigt.

Någon som har något tips?

Ursprungligen av Hatesong:

Ok. This is weird.

När jag drar igång min Apple TV så är det enda jag ser "Computers" och "Settings". Alla andra ikoner - youtube, vimeo, filmer, etc - lyser med sin frånvaro.

Detta har aldrig hänt tidigare och jag kan för mitt liv inte begripa vad det beror på. Jag har startat om Apple TV och i inställningar hittar jag inget som är konstigt.

Någon som har något tips?

Har du internet?

Ursprungligen av grenhall:

Har du internet?

Japp. Jag testade att strömma lite film (via Beamer) och det gick utmärkt så jag antog att det i vart fall inte var något problem med wifi.

However: När jag går in på "Testa nätverk" så står den och rullar ett tag på "Ansluter till iTunes Store" och sedan får jag felmeddelandet "Kunde inte logga in. Apple TV kan inte ansluta till servern just nu. Försök igen senare".

• Medlem
  • 2012-10-16 10:41

Det hände för mig med häromdagen. Men det var bara att dra stömkabeln i några sekunder så blev det som vanligt igen.

Annars kan du testa att återställa den i iTunes.

Jag testade att gå in i inställningar och välja "återställ alla inställningar". Allt återställdes och startades om och jag fick återigen knappa in lösenordet till wif och så vidare.

Nu har den stått och snurrat på "kontaktar aktiveringsservern" i snart en halvtimme men hittills har inget hänt.

Jag begriper inte vad det sitter i.

Har du kollat i routerns gränssnitt så din Apple TV har fått kontakt?

Det som brukar avhjälpa alla sådana här problem med Apple TV är att dra ut strömkabeln och låt den vara utdragen i ca. 10 minuter. Ta tiden. Rör inte den innan det gått 10 minuter. Koppla in igen och så ska det fungera.

Har du kollat i routerns gränssnitt så din Apple TV har fått kontakt?

Skam till sägandes har jag faktiskt ingen aning om hur man gör det du föreslår. Det låter som en klok åtgärd men jag vet faktiskt inte var och hur man ser routerns gränssnitt.

En liten förklaring skulle uppskattas enormt och jag är även tacksam för ditt andra förslag som skall testas omedelbart. Tack!

Skam till sägandes har jag faktiskt ingen aning om hur man gör det du föreslår. Det låter som en klok åtgärd men jag vet faktiskt inte var och hur man ser routerns gränssnitt.

En liten förklaring skulle uppskattas enormt och jag är även tacksam för ditt andra förslag som skall testas omedelbart. Tack!

Testa att gå in i följande i din webbläsare: 192.168.0.1, 192.168.1.1, 192.168.100.1 eller 192.168.1.100.

Anvn och lösen brukar vara "admin".

Så här ser det ut. Allt ser väl rätt schysst ut va? Eller?

Jag hade Apple TV urkopplad i 12 minuter och den står fortfarande och snurrar. "Aktiverar..." och längst ner står det "Kontaktar aktiveringsservern".

[ATTACH="CONFIG"]35720[/ATTACH]

Så här ser det ut. Allt ser väl rätt schysst ut va? Eller?

Ser OK ut. Gissar på att du kommer ut på Internet med dina andra prylar annars hade du väl inte kunnat skriva här.

Jag hade Apple TV urkopplad i 12 minuter och den står fortfarande och snurrar. "Aktiverar..." och längst ner står det "Kontaktar aktiveringsservern".

Har du möjlighet att testa med sladd istället?

Ser OK ut. Gissar på att du kommer ut på Internet med dina andra prylar annars hade du väl inte kunnat skriva här.

Har du möjlighet att testa med sladd istället?

Ja! Det fungerade med nätverkskabel! Tack för hjälpen!

Fast måste jag köra med den konstant nu då? Det vill jag ju inte. Dessutom tror jag bara att jag äger en enda nätverkskabel för närvarande och den använder jag ju till digitalTV-boxen. Jag fick drar ur den och plugga in i Apple TV istället för att testa.

Testa att återställa via iTunes. Då dunkar den in mjukvaran på nytt.

Och DÄR verkar hela problemet vara löst. Jag har egentligen ingen aning om varför men jag är gränslöst tacksam för all hjälp ni bidragit med i den här tråden.

Det skulle inte ha funkat utan er hjälp.

Tack så mycket.

Och DÄR verkar hela problemet vara löst. Jag har egentligen ingen aning om varför men jag är gränslöst tacksam för all hjälp ni bidragit med i den här tråden.

Det skulle inte ha funkat utan er hjälp.

Tack så mycket.

Hoppas det löser sig även utan nätverkskabel! Gör som barbapappa säger annars. Funkar inte återställning så lämna in den. Jag har lämnat in och fått en ny Apple TV gen. 2 på grund av nätverksproblem.

1
Bevaka tråden