Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur knäcker jag krypteringen på iPhone säkerhetskopia?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle säkerhetskopiera iphone 4 innan jag uppdatera till iOS6. När jag skulle lägga in säkerhetskopian igen krävdes lösenord. Pratade med apple support och de sa att det hade funnits en bugg i programmet vilket skapat ett slumpvalt lösenord, alltså att det va kört att få tillbaks kopian. Nu behöver jag all jävla hjälp jag kan få till att hacka lösenordet till säkerhetskopian, har väldigt mycket jobbrelaterade nummer jag behöver få tillbaks. Har testat elcomsoft och inga träffar där. HJÄLP MIG!!!

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-17 15:35

-Har du blivit av med telefonen?
-Lägga in säkerhetskopian från iCloud/iTunes?
-Fungerade inte Elcomsoft Phone Password Breaker?

Jag har telefonen, och jag ska lägga in den från itunes. Elcom fungerade inte på de enklare lösenorden, tar flera dagar för de mer komplicerade.

Ursprungligen av willwow:

Jag har telefonen, och jag ska lägga in den från itunes. Elcom fungerade inte på de enklare lösenorden, tar flera dagar för de mer komplicerade.

Well, att bruteforca själva krypteringen tar flera miljarder år, så passwordet går nog snabbare.

• Medlem
  • 2012-10-22 20:28
Ursprungligen av _Henrik_:

Well, att bruteforca själva krypteringen tar flera miljarder år, så passwordet går nog snabbare.

Det kan väl gå på en sekund om man prickar rätt direkt?

• Medlem
  • 2012-10-17 16:07

Testa varje tänkbart lösenord ett och ett till dess du hittar det korrekta.
Om det finns ett enklare sätt att knäcka krypteringen så är det ingen bra kryptering.

Ursprungligen av Zepto:

Testa varje tänkbart lösenord ett och ett till dess du hittar det korrekta.
Om det finns ett enklare sätt att knäcka krypteringen så är det ingen bra kryptering.

Om nu systemet har valt ett slumpmässigt lösenord så kan han ju hålla på ganska länge.

Hur gör jag då?

• Medlem
  • International user
  • 2012-10-23 23:53
Ursprungligen av willwow:

Hur gör jag då?

Det går ej, lägg ner.

1
Bevaka tråden