Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla headset till Apple TV?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

För att inte störa resten av familjen vill jag lyssna på filmer via headset. Har jag för höga tankar om Apple TV att det skulle vara möjligt att koppla ett bluetooth hedset till ATV?

Ursprungligen av RagnarFerdinand:

Hej!

För att inte störa resten av familjen vill jag lyssna på filmer via headset. Har jag för höga tankar om Apple TV att det skulle vara möjligt att koppla ett bluetooth hedset till ATV?

Japp. Jag har nämligen tänkt samma sak och det är inte möjligt. Tyvärr.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-17 11:15

Finns säkert blåtandssändare du kan koppla till hörlursutgången på tv'n.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 11:57
Ursprungligen av Json_81:

Finns säkert blåtandssändare du kan koppla till hörlursutgången på tv'n.

Jag har svårt att se något sådant, existerar det verkligen? Hur strömförsörjs en sådan i så fall?

Ursprungligen av zinned:

Jag har svårt att se något sådant, existerar det verkligen? Hur strömförsörjs en sådan i så fall?

O, ja! Jag har själv en gammal Motorolasändare som gör just det.

Motorola DC800 Home Stereo Bluetooth Adapter - $39.95

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 13:20
Ursprungligen av BlackSmp:

O, ja! Jag har själv en gammal Motorolasändare som gör just det.

Fortfarande, hur fixas strömförsörjningen? Utan det går det ju inte. Batteri i din då eller?

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande, hur fixas strömförsörjningen? Utan det går det ju inte. Batteri i din då eller?

Det är väl inga problem. Batteri eller adapter. Givetvis kommer inte strömmen via hörlugsuttaget utan det får man lösa på annat sätt. USB är ett sätt

Ursprungligen av Json_81:

Finns säkert blåtandssändare du kan koppla till hörlursutgången på tv'n.

Om det finns någon sådan så sätter man den väl i TV'ns USB-port? Den måste ju ha ström

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-17 12:16

Batteri eller "power-plug" till ett vägguttag.

Trådlösa hörlurar till tvn's hörlursutgång.

Finns ju många lösningar på detta. de flesta vill ju ha trådlöst. Då kopplar man smartast via hörlursuttag/audio out eller optiskt beroende på vad sändaren klarar av till tvn. Själv kör jag trådlösa kopplade till det optiska uttagen, hur smidigt som helst. Alternativt en förlängningssladd till hörlurar och sedan in i hörlursuttaget.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-17 15:19

Kan en receiver med AirPlay fixa biffen? Tex Denon AVR-2113?

Ursprungligen av reboot81:

Kan en receiver med AirPlay fixa biffen? Tex Denon AVR-2113?
[ATTACH="CONFIG"]35733[/ATTACH]

Fast det hjälper väl inte? Eller har den bluetooth också?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-10-17 15:28

reboot81 tänkte nog på fel håll

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-17 15:42
Ursprungligen av zinned:

reboot81 tänkte nog på fel håll

Jag tänkte från höger till vänster ja. Men man kan ju koppla in en BT-sändaren till den, och optisk kabel mellan ATV och receiver.

Kan man inte skicka ljudet från Apple TV via AirPlay? Airfoil har väl någon app som gör t.ex. iPhone till en AirPlay-mottagare? Har TS en iPhone/iPad är ju saken klar

Svarar mig själv.

Detta: Stream music from your Apple TV to another Apple TV (2nd and 3rd generation), to an AirPort Express or compatible third-party device.

Tillsammans med detta: https://itunes.apple.com/app/airfoil-speakers-touch/id311357351?mt=8

Verkar ju lösa problemet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-17 17:15
Ursprungligen av h.cewers:

Svarar mig själv.

Detta: Stream music from your Apple TV to another Apple TV (2nd and 3rd generation), to an AirPort Express or compatible third-party device.
Tillsammans med detta: https://itunes.apple.com/app/airfoil-speakers-touch/id311357351?mt=8
Verkar ju lösa problemet.

Detta gäller tyvärr inte iOS enheter. Inte heller om man kör fulhack på en JB enhet, tex med denna sida och denna fil, då det bara fungerar att strömma ljud från ATV till AirPlay högtalare. Med ljud menar jag podcast, radio etc.

Och AirFoil Speakers fungerar bara mot en dator som kör RougeAmoebas sändarmjukvara.

(Blir nog allt en receiver till slut för min del)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-10-18 14:08
Ursprungligen av h.cewers:

Svarar mig själv.

Detta: Stream music from your Apple TV to another Apple TV (2nd and 3rd generation), to an AirPort Express or compatible third-party device.

Tillsammans med detta: https://itunes.apple.com/app/airfoil-speakers-touch/id311357351?mt=8

Verkar ju lösa problemet.

Utöver att det inte fungerar som reboot81 säger så skulle ljudet tappa synkning mot bilden.

Den här har jag kopplad till stereon via 3.5mm. Använder den till min Mac Mini med Plex på kvällar då jag måste hålla ljudnivån nere.

Sennheiser RS130 - Hörlur - Hitta lägsta pris, omdömen och information

Den använder sig inte av blåtand men jag tror den uppfyller dina krav.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-18 14:22

BT har en fördröjning ja, har provat med BT-headset till datorn och det blir inte bra.

Att det finns TV apparater med browser, 3D, webkamera, appar etc – men inte en enda som sänder ut ljud till trådlösa hörlurar är tamejfanken ett stort frågetecken. Kan inte kosta många kronor att bygga in en sändare i TVn, som de sedan kan tjäna in på ett par hörlurar. De här lurarna skulle köpas av var och varannan sambo som inte till hundra delar samma tycke för film och sport.
Eller föräldrarna som vill läsa en bok i soffan medan kidsen kollar på TV.

1
Bevaka tråden