Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig batteritid i iPhone 5

Tråden skapades och har fått 551 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ok, då hade jag dålig koll på just navigeringsprogrammen:) Fast de är undantaget som räddar det där rådet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 18:12

Inte min. Jag har haft den i fickan och den fortsätter att prata, över en halvtimma i alla fall. Kanske en inställning då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-18 19:04
Ursprungligen av kenjon:

Inte min. Jag har haft den i fickan och den fortsätter att prata, över en halvtimma i alla fall. Kanske en inställning då.

Ja men då har du ju angivit en rutt, den pratar ju aldrig om du inte bett den guida dig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-18 20:04

Javisst. Var det utan rutt frågan gällde?
Det stod ju "i navigeringsläge". En tolkningsfråga kanske.

Sak samma, vi kan i alla fall mer än Telenor:)

Inte för att någon kanske bryr sig men uppenbarligen ansåg även Telenor att det var fel på min telefon så enheten är utbytt och idag hämtar jag en utbytesenhet. Håller tummarna för att den ska vara bra. Helst utan repor den också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 13:16

Så gäller detta alla appar som använde telefonens GPS, alltså typ Instagram, Tweetbot, Deliveries, ansiktsboken etc? Just nu stänger jag ner alla dom apparna men jag vet inte om jag behöver göra det. Kör jag Maps så stänger jag alltid av för jag vill inte att skiten ska dra mer batteri.

Iofs är det ett generellt tips att stänga ner platstjänster men de program som du räknar upp är inte i närheten av ett GPS program när det gäller att dra ström och din batteritid kommer inte att påverkas av att du dödar de programmen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-23 14:06

Jag har fått drygt två dygns batteritid med nya iPhone 5 med 3G och GPS aktiverade (ställde in som ny telefon). Grymt nöjd

Ursprungligen av kenjon:

Jag har fått drygt två dygns batteritid med nya iPhone 5 med 3G och GPS aktiverade (ställde in som ny telefon). Grymt nöjd

Hur mycket användning på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-23 17:29

Jag fick min Iphone 5 den 28 oktober och efter några dagar med svindåligt batteri skickade jag in den på reparation. Fick en helt ny mobil igår då det visade sig vara fel på produkten men upplever EXAKT samma sak med min nya mobil. Min pojkvän fick sin iphone 5 samma dag och har inte dessa problem alls. Går man in på allmänt>användning kan man se hur länge mobilen använts i aktivt läge sedan man laddade den fullt senaste gången. På min står det 2 timmar vilket är ett jävla skämt... Är faktiskt riktigt besviken..

Ursprungligen av DHV:

Jag fick min Iphone 5 den 28 oktober och efter några dagar med svindåligt batteri skickade jag in den på reparation. Fick en helt ny mobil igår då det visade sig vara fel på produkten men upplever EXAKT samma sak med min nya mobil. Min pojkvän fick sin iphone 5 samma dag och har inte dessa problem alls. Går man in på allmänt>användning kan man se hur länge mobilen använts i aktivt läge sedan man laddade den fullt senaste gången. På min står det 2 timmar vilket är ett jävla skämt... Är faktiskt riktigt besviken..

Prova kör med en ren telefon utan en massa appar installerade en dag eller 2 för att se hur den beter sig då.

Ursprungligen av DHV:

Jag fick min Iphone 5 den 28 oktober och efter några dagar med svindåligt batteri skickade jag in den på reparation. Fick en helt ny mobil igår då det visade sig vara fel på produkten men upplever EXAKT samma sak med min nya mobil. Min pojkvän fick sin iphone 5 samma dag och har inte dessa problem alls. Går man in på allmänt>användning kan man se hur länge mobilen använts i aktivt läge sedan man laddade den fullt senaste gången. På min står det 2 timmar vilket är ett jävla skämt... Är faktiskt riktigt besviken..

Det handlar framförallt om VAD du använder telefonen till. Om din pojkvän lyssnar på itunes medans du sitter och streamar film från Flix över 3G (bara ett exempel) så kan du ge dig fan på att du har mindre batteri än honom efter 2 timmar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-23 20:57
Ursprungligen av grenhall:

Hur mycket användning på det?

Inte speciellt mycket, ska kolla nästa gång.

Ursprungligen av kenjon:

Inte speciellt mycket, ska kolla nästa gång.

Okej då köper jag det.

För att återuppliva en gammal tråd när det ändå inte kommit någon fix för detta problem.

Ni som har batteriproblem kan ni skriva vad ni har för modellnummer på er telefon? Det är inget unikt så ni behöver inte oroa er över att skriva det.

Jag försöker hitta något samband med detta nämligen.

Har fortfarande batteriproblem med en återlämnad telefon, DFU-restore och inget igång mer eller mindre nu.

Modell: ND299B
Operatör: Telenor (13.0)

Senast redigerat 2012-10-29 19:07
  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-10-30 11:29

Jag är riktigt nöjd med batteritiden på min 64 GB. Har haft kompisar som klagar på detta och jag har haft öga på detta under helgen och igår! 100% igår imorse och när jag gick till säng vid i natt så var den på 78%. Har pratat i telefonen, sammanlagt ca 30-40 minuter, fotat och använd några appar, i min värld lika mycket användning som med tidigare lur, 4S.

Modellnamn: MD66KS
Operatör: Tele2

Edit: 65 -> 64 GB

Är det seriöst ingen med dålig batteritid som kan lämna ut sin modell och operatör?

Ursprungligen av grenhall:

Är det seriöst ingen med dålig batteritid som kan lämna ut sin modell och operatör?

MD297KS/A
Telia
V36
C3 China
Samma batteritid som iPhone 4S. Jag är nöjd för mina förhållanden.
Kan säkert få bättre med avslagen 3G - eftersom mottagningen är dålig i bostaden. För NÄRA antennen säger Telia. Wifi nästan alltid på.

  • Medlem
  • Visby
  • 2012-11-03 16:01

Lite offtopic: Hur vet man vilken vecka telefonen är tillverkad i?

Nu har jag inte dålig batteritid på min, snarare ganska bra.
Min tappar typiskt 2% över natten om den inte ligger på laddning. Har allt på, push, BT, WiFi, platstjänster, notifieringar etc.

Modell: MD662B
Operatör: Telenor 13.0

Ursprungligen av pista:

Jag är riktigt nöjd med batteritiden på min 64 GB. Har haft kompisar som klagar på detta och jag har haft öga på detta under helgen och igår! 100% igår imorse och när jag gick till säng vid i natt så var den på 78%. Har pratat i telefonen, sammanlagt ca 30-40 minuter, fotat och använd några appar, i min värld lika mycket användning som med tidigare lur, 4S.

Modellnamn: MD66KS
Operatör: Tele2

Edit: 65 -> 64 GB

Ursprungligen av pmarriott:

Nu har jag inte dålig batteritid på min, snarare ganska bra.
Min tappar typiskt 2% över natten om den inte ligger på laddning. Har allt på, push, BT, WiFi, platstjänster, notifieringar etc.

Modell: MD662B
Operatör: Telenor 13.0

MD66 tyder på att ni båda har en 64GB-variant. Korrekt?

Vilka produktionsveckor och fabriker har ni?

Ni kan kolla genom att skriva in serienummer här:

Klantenservice: Serienummers

  • Medlem
  • Västerås
  • 2012-10-30 13:15

Stämmer bra ett det är en 64GB!

Production week: 42 (October)
Factory: C3 (China)

Ursprungligen av pmarriott:

Nu har jag inte dålig batteritid på min, snarare ganska bra.
Min tappar typiskt 2% över natten om den inte ligger på laddning. Har allt på, push, BT, WiFi, platstjänster, notifieringar etc.

Modell: MD662B
Operatör: Telenor 13.0

Tappar du 2 % totalt eller 2% / timme? I mitt fall är det typ 2% / timme och ännu mer om jag använder den, men jag avvaktar nog mjukvarufix vilket jag är övertygad som är felet. Generellt håller telefonen bättre än min förra iPhone 4.

Annars så är min:
Modell: MD297KS
Operatör: Telia 13.0

Production week: 33
Factory: C3

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Tappar du 2 % totalt eller 2% / timme? I mitt fall är det typ 2% / timme och ännu mer om jag använder den, men jag avvaktar nog mjukvarufix vilket jag är övertygad som är felet. Generellt håller telefonen bättre än min förra iPhone 4.

Annars så är min:
Modell: MD297KS
Operatör: Telia 13.0

Production week: 33
Factory: C3

Tappar 2% totalt. Lägger jag mig kl 23 med 100% så står den på 98% när jag vaknar 6.30.

Ursprungligen av pmarriott:

Tappar 2% totalt. Lägger jag mig kl 23 med 100% så står den på 98% när jag vaknar 6.30.

Då är det 2% tapp med 3G/WiFi aktiverat inte flygplansläge?

Ursprungligen av grenhall:

Då är det 2% tapp med 3G/WiFi aktiverat inte flygplansläge?

Japp, som jag sa. Inget avstängt. Fullt uppkopplad, dessutom med BT påslaget. Flygplansläge är fusk. Då skulle den knappt tappa alls när den ligger i vila. Det ju i princip bara den interna klockan som är igång.

Ursprungligen av pmarriott:

Japp, som jag sa. Inget avstängt. Fullt uppkopplad, dessutom med BT påslaget. Flygplansläge är fusk. Då skulle den knappt tappa alls när den ligger i vila. Det ju i princip bara den interna klockan som är igång.

Min efterforskning här (kort version)

Tre kollegor har iPhone 5

2 på Telia
1 på Tele2

Ingen av dom har problem.

På ett annat Mac-forum är där:

1 användare med 2 telefoner hos Telenor
Jag med Telenor

Alla tre har problem.

Sedan har vi Christoffer Larsson här med Telia som också har problem. Vet inte hur allvarligt det är dock.

Ursprungligen av pmarriott:

Tappar 2% totalt. Lägger jag mig kl 23 med 100% så står den på 98% när jag vaknar 6.30.

2% totalt då får man gratulera, det är kan man bara drömma om :). Trots att man har masten högst 200 meter bort, men sen bor man ju i ett betonghus som dödar motagningen :).

Läst runt lite om batteriproblemet och det verkar som om många är överens om att iCloud (safarisynkningen) och mobildata är det som slukar batteri. Har dock inte provat att stänga av något då jag ändå är van med att ladda telefonen varje natt och det håller den garanterat. Med så många som på Apples diskussionsforum upplever dålig batteritid har jag svårt att tro att det är något med operatörsinställningar, utan snarare att vår gode avgående Mr. Forstall sabbat koden i iOS

Greenhall: Ja den är uppställd som ny, innan körde jag med en backup från iPhone 4 och då var det ännu värre. Efter återställningen så blev det något bättre.

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Tappar du 2 % totalt eller 2% / timme? I mitt fall är det typ 2% / timme och ännu mer om jag använder den, men jag avvaktar nog mjukvarufix vilket jag är övertygad som är felet. Generellt håller telefonen bättre än min förra iPhone 4.

Annars så är min:
Modell: MD297KS
Operatör: Telia 13.0

Production week: 33
Factory: C3

Har du återställt till ny iPhone?

Vilken storlek har du? 32GB?

Bevaka tråden