Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Om jag inte missminner mig så sparar man ned profilerna som vanliga filer som man sedan kan spara undan på annan plats och öppna igen om man byter dator.
Nu tänker jag inte på ev. konfigurationsprofiler. Det jag vill kunna spara/flytta är själva infrastrukturen med grupper och enheter (under Supervice). Hur tar man den med sig?
Högerklicka på ikonen för Apple Configurator och välj att du vill titta i paketets innehåll. Kanske sparar den ned informationen där, eller under /Library/Application Support/ antingen i rootkatalogen eller under din hemkatalog.
Inte vad jag vet. Testa att sök på Apples supportsajt.
Problemet är ju att även om du hittar konfigurationsfilerna så är det inte nödvändigtvis så att du kan lägga in dem på en ny Mac hur som helst. Så ta backup innan du testar.
Hittad den här... Apple Configurator: Backing up and restoring data Restoring data to a new Mac In order to restore Apple Configurator data to a new Mac (or to the same Mac after it has been erased and reinstalled) you should restore from a full backup instead of restoring specific files. After restoring a full backup you can use the new or reinstalled Mac to manage devices supervised by the previous Apple Configurator Mac.
Vad menar man med att återställa från en full backup egentligen här?
Hittar inga filer alls... Undrar vart dessa finns gömda?
Jag tycker att det är konstigt om Apple har valt att "låsa" konfigurationen till en specifik dator. Det gör ju verktyget hur olämpligt som helst i en miljö med mer än ett par användare/enheter!?!