God morgon gott folk
1, - Jag har fått en liten extern HDD över som jag tänkte koppla in och potentiellt ha som Time Machine. Detta då via min router som är en Asus RT N56U, men av någon anledning så vill det sig inte riktigt. Allra helst skulle jag vilja få det som om disken var direkt inkopplad i datorn, trots att den går över WiFi så att jag kan köra TM på den snabbt och smidigt. Nu kommer den dock inte upp alls om jag bara kopplar in den så. Jag pröva göra det hela via FTP och det funka lite bättre, nu visade sig disken i findern men av någon anledning går det inte att skriva till den. Även när man kollar så säger både datorn och routern att det bara är ca 0.2 gb kvar, även då jag just formatera om den med Mac's egna skivverktyg (till mac - journalförd). När jag kopplar in den direkt till datorn så är det inga problem att aktivera TM.
2. - Annars har jag som tanke att fortfarande ha den som back up men i ett filsystem andra enheter kan läsa, t.ex. TV:n, mobilen, andras datorer. Detta system känns som i mitt fall att det nästan är att föredra. Finns det något filsystem som kan ta stora filer och prata med majoriteten av de elektroniska apparaterna?
3. - Hur får jag ordning på detta? Varför säger den att det inte finns någon plats kvar när disken är på 200 gb (ja, jag vet inte mycket men jag bara testar lite just nu för o se om det går )
Tack på förhand
Helix