Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns Bildström på Macen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-10-23 22:18

På min PC med Windows7 hittar jag Bildström i Utforskaren, men var hittar jag Bildström på min Mac?
Jag kör SnowLeopard.

En grej till. Jag kan plocka bilder från min iPhone 4S till min Mac, men hur gör jag tvärtom dvs från Mac --> iPhone?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-23 22:21
Ursprungligen av ricnil:

På min PC med Windows7 hittar jag Bildström i Utforskaren, men var hittar jag Bildström på min Mac?
Jag kör SnowLeopard.

Via iPhoto, men det är möjligt att det kräver Lion/Mountain Lion för att funka med iCloud-relaterade saker.

Citat:

En grej till. Jag kan plocka bilder från min iPhone 4S till min Mac, men hur gör jag tvärtom dvs från Mac --> iPhone?

iTunes -> Synca bilder

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-10-24 11:33
Ursprungligen av Vassius:

Via iPhoto, men det är möjligt att det kräver Lion/Mountain Lion för att funka med iCloud-relaterade saker.

Tack det fungerar alldeles utmärkt med iPhoto (som jag aldrig använder annars)

Ursprungligen av Vassius:

iTunes ->Synca bilder

Lyckades få över några testbilder och mappen följde med, men nu kan jag inte ta bort bilderna.

Hur göra? Alltså ta bort de nyligen överförda bilderna och ev också ta bort den nya mappen.

Kan jag döpa om mappen på iPhonen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-24 14:48
Ursprungligen av ricnil:

Lyckades få över några testbilder och mappen följde med, men nu kan jag inte ta bort bilderna.

Hur göra? Alltså ta bort de nyligen överförda bilderna och ev också ta bort den nya mappen.

Kan jag döpa om mappen på iPhonen?

I iTunes väljer du vilka bilder som ska synkas. Om du väljer bort ett gäng bilder vid nästa synkning så kommer de att tas bort från telefonen. Så är det iaf om man synkar bilder som hanteras av iPhoto, osäker på hur det funkar annars.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-10-24 21:59
Ursprungligen av Vassius:

I iTunes väljer du vilka bilder som ska synkas. Om du väljer bort ett gäng bilder vid nästa synkning så kommer de att tas bort från telefonen. Så är det iaf om man synkar bilder som hanteras av iPhoto, osäker på hur det funkar annars.

Yes med hjälp av iTunes kunde jag ta bort mina testbilder och mappen de låg i. Stort TACK.

Det konstiga är (tycker jag) att när testbilderna fanns i iPhonen kunde jag inte se dem i iPhoto. Däremot kan jag se bilderna i Kamearulle i iPhoto.

Hur kan det komma sig?

1
Bevaka tråden