Jag har en MacBook (den äldre vita plastmodellen) men OS Snow Leopard. Till detta har jag en minidvi till dvi-kabel som jag ansluter till min Panasonic-TV med hjälp av en dvi till hdmi-kabel. Med hjälp av denna anordning har jag under ca två veckors tid kunnat använda TV:n som bildskärm.
Nu till det märkliga problemet:
Det fungerar inte längre trots att jag har samma anslutningar som tidigare. Datorbilden dyker inte längre upp på TV:n som istället bara är svart. Jag har testat olika hdmi-ingångar på TV:n med samma resultat. Jag har också testat att ansluta min PS3:a till den hdmi-ingång jag använt för Macen och det fungerar utmärkt, så det är uppenbarligen inget fel på hdmi-kontakten på TV:n.
Men vänta, det blir märkligare:
Jag har också testat att ansluta Macbooken, med hjälp av samma sladd, till en annan TV. Det fungerar utmärkt. Glad över att det fungerade testade jag återigen på min Panasonic-TV. Det fungerade i någon minut innan bilden plötsligt försvann igen och var omöjlig att få tillbaka.
Det som händer när jag ansluter sladden till datorn är att bilden blir blå en stund för att sen komma tillbaka. Tidigare hände samma sak på TV:n, men nu händer absolut INGENTING! Bilden är svart.
Vad kan ha hänt? Det kan väl inte vara något med datorn eller sladden eftersom det funkar när jag kopplar in till en annan TV? Och det är uppenbarligen inte heller något fel på min TV eftersom det fungerar när jag kopplar PS3:an till samma hdmi-ingång! Kan det vara något med upplösningen? Jag har testat att ändra upplösning på macen under Systeminställningar, men felet kvarstår.
För mig känns det här oerhört märkligt och irriterade. Det tycks ungefär som om datorn och TV:n plötsligt kommit på att de inte gillar varandra...
Snälla hjälp!